A szerződés értelmében a General Motors 7 százalékos tulajdonrésszel a PSA második legjelentősebb részvényesévé vált, miután egymilliárd euróval megemelte a francia autógyár alaptőkéjét - olvasható a közös közleményben. A szövetség célja, hogy hozzájáruljon "mindkét partner rentabilitásához és növelje versenyképességüket Európában".
A közös rakfelületű (alváz és futómű) gépkocsik 2016-tól kerülnek majd kereskedelmi forgalomba. A két autógyártó kis és közepes gépkocsikon fog együtt dolgozni, egy alacsony széndioxid-kibocsátású új rakfelület kifejlesztése előtt. A PSA Peugeot Citroen és General Motors egyes rakfelületen, modulokon és alkatrészeken fog osztozni annak érdekében, hogy a szándioxid-kibocsátáshoz kapcsolódó és az új technológiai fejlesztésekhez köthető költségeket jelentős mértékben csökkenteni tudják, s ezzel hatékonyabbá váljanak - szögezte le a két vállalat. A két autógyártó szolgáltatásai és termékei eladásának racionalizáláshoz egy közös céget is létrehoz 125 milliárd dolláros értékben.
"A két cég ugyanakkor továbbra is független és versenyképes módon értékesíti a gépkocsikat" - írták. A megállapodás nem rendelkezik külön a PSA vezetéséről, amelyet továbbra is a Peugeot család ellenőriz, az FFP holdingon keresztül.
MTI