3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A fuvarozók versenyképességének javítása érdekében a Kormány e-útdíj kompenzációs megállapodást kötött a mai napon a magántulajdonos árufuvarozókkal. A megállapodást a Kormány részéről Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter írta alá, míg a fuvarozókat Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete ügyvezető főtitkára, dr. Vereczkey Zoltán, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete elnöke, valamint Wáberer György, a Waberer’s International Zrt. elnök-vezérigazgatója és a Nemzeti Összefogás Fuvarozói Fórum elnöke képviselte - olvasható a nemzetgazdasági tárca közleményében.

A megállapodás célja, hogy az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő, a megtett úttal arányos díj bevezetésével egyidejűleg sor kerüljön a magántulajdonos árufuvarozók versenyképességét javító intézkedésekre, valamint biztosított legyen számukra az e-útdíj fizetés finanszírozhatóságát lehetővé tevő, államilag támogatott forgóeszközhitel konstrukció.

E célkitűzés megvalósítása érdekében a megállapodás három ponton biztosít jelentős kedvezményt a fuvarozók számára: csökken a légrugós gépjárművek és pótkocsik után fizetendő gépjárműadó, a használatarányos e-útdíj 7,5 százaléka levonhatóvá válik a helyi iparűzési adóból, továbbá az e-útdíj fizetését szolgáló kedvezményes forgóhitel konstrukció kerül kialakításra.

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter, valamint a magyar árufuvarozó szervezetek képviselői, Wáberer Gyögy, a Waberer's International Zrt. elnök-vezérigazgatója, a Nemzeti Összefogás Fuvarozói Fórum elnöke fog kezet

A kormány a megkötött stratégiai megállapodást a szakma sikerének tekinti, amely elősegíti az e-útdíj rendszerre való áttérést a fuvarozók számára. A hatékony együttműködés és partnerség érdekében a felek közös szándékukat fejezték ki, hogy 2013. novemberében az e-útdíj bevezetésének és alkalmazásának tapasztalatai alapján ismételten áttekintik a megkötött megállapodást, az együttműködési lehetőségeket.

Wáberer György számítása szerint a használatarányos útdíj a menetköltséget - azt a költséget, amely a díjköteles útszakaszon haladó járművet terheli - 40 százalékkal növeli. A megnövelt terhet csökkenti majd kedvezményként - az utat kímélő - légrugós járművek adókedvezménye, amely 100 kilogrammonként 350 forinttal csökken. Wáberer György az MTI kérdésére válaszolva elmondta, hogy ez járművenként évente 100 ezer forint megtakarítás.

Jelenleg Magyarországon egy fuvarozó cégre 4,2 jármű jut, ezek többletterhe az e-útdíj miatt havi 500 ezer és 1 millió forint közé tehető - mondta Dittel Gábor. Ez a költségek 27-30 százalékos növekedése.

Az útdíj finanszírozására szolgáló kedvezményes forgóeszközhitel feltételeit most dolgozza ki a nemzetgazdasági tárca.

Dittel Gábor főleg a kisebb cégeknél tartja ezt fontosnak, akiknek a már említett fél-egymilliós útdíjat azonnal ki kell fizetniük, míg a fuvardíjhoz 1-3 hónap múlva jutnak hozzá. Ezért ő kéthavi útdíj kedvezményes finanszírozását tartaná reálisnak.

Az útdíj fizetéséhez szükséges fedélzeti eszköz 40-50 ezer forintos induló költséget jelent a fuvarozóknak - közölte a WebEye Magyarország Kft. hétfőn az MTI-vel. Ez a cég "bevallási közreműködőként" csatlakozott - az Állami Autópálya Kezelő Zrt. felkérésére - az útdíj projekthez. Feladata az, hogy GPS adatok szolgáltatásával segítse a megtett út mérését, majd a díj kiszámítását.

mfor.h/MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!