A megállapodás tőkekapcsolatokat, - így 8 milliárd jen (76 millió dollár) értékben egymás cégeiben részesedésszerzést -, egymás termelőegységeinek használatát és közös fejlesztéseket is előirányoz. A Bridgestone 8,72 százalékot szerez a Toyóban, a Toyo 0,48 százalékkal részesedik a Bridgestone-ból.
A szövetség létrehozásának legsürgetőbb oka a gumiabroncsgyártásban használt nyersanyagok ütemes áremelkedése. Az iparág irányadó gumiármutatója 2006 vége óta 70 százalékkal nőtt, közben az indiai, kínai és dél-koreai gyártók alacsonyabb árai is erős nyomást gyakorolnak a japán cégekre.
Mint arról az mfor.hu korábban beszámolt, a Bridgestone április elején hivatalosan megnyitotta első európai, teljesen automatizált üzemét a tatabányai Ipari Parkban. A 66 hektáron fekvő üzem 200 dolgozónak biztosít munkát, a beruházás értéke 190 millió euró - hangzott el a gyár átadásakor.
Az új üzem a Bridgestone legújabb technológiájával (BIRD) működik és a második ilyen gyár, amelyet Japánon kívül hoztak létre, mondta el Shoshi Arakawa, a Bridgestone Corporation vezérigazgatója.