A változtatást az tette szükségessé, hogy a működési költségek átvizsgálása után kiderült, a nyereség túlnyomó többsége a saját kezelésükben lévő hálózatokon nyújtott ADSL 3G szolgáltatásból származik.
A hagyományos ADSL-csomagok esetében ugyanakkor nemcsak a nyereséghányad volt minimális, de a hibabejelentések nagy része is ebből a szegmensből származott, s mivel ezek az ügyfelek a Magyar Telekom által üzemeltetett hálózatra kapcsolódtak, nem tudták kezelni a sebességgel kapcsolatos problémákat sem – közölte Lengyel Tibor.
A magasabb nyereségtartalmú szolgáltatásokra való összpontosítás ugyanakkor nem jelenti azt, hogy a vállalat kivonulna az internetpiacról, az általa üzemeltetett hálózatokon lévő nyolcezer ügyfelét a jövőben is megtartja.
Jövőre kiemelt figyelmet fordítanak a részleges és teljes hurokátengedési konstrukció – amikor az internetszolgáltató a saját eszközeivel betelepül a vezetékes szolgáltató egyes központjaiba – keretében hozzájuk tartozó hálózatszakaszok minél teljesebb kihasználására, azt követően pedig további terjeszkedésre készülnek, írja a Világgazdaság.