3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az AAA Auto Group N.V. (AAA Auto) mai napon közzétett 2008. első negyedéves gyorsjelentése szerint a Csoport teljes árbevétele az előző év azonos időszakához mért 15 százalékos növekedéssel 115,3 millió euróra emelkedett.

A bruttó profit, elsősorban a kapcsolódó termékeknek és pénzügyi szolgáltatásoknak köszönhetően, 24 százalékos emelkedéssel 20,1 millió euróra nőtt. A 2008 februárjában bevezetett kiigazító intézkedések eredményeképpen a működési költségek az előző negyedévhez képest 12,5 százalékkal 24 millió euróra csökkentek, míg az EBITDA veszteség 2007 negyedik negyedévének 46 százalékára, azaz 3,7 millió euróra csökkent. A csoport nettó vesztesége az év első negyedévében 5,3 millió euró tett ki, ami az előző negyedéves veszteség 58 százaléka.

„A használtautó kereskedelemben jelenleg számos kihívással kell szembenézni minden piacunkon. A számunkra helyinek számító csehországi piacon többszörösen érződik az olcsó és alacsony színvonalú autók behozatalából fakadó negatív hatás. A kereslet visszaesésének jeleit más piacokon is tapasztaljuk, amely nagy valószínűséggel a magas olajárra, a növekedő inflációra, és a bizonytalan gazdasági környezetre adott vevői reakcióra vezethető vissza. Az így kialakult környezetre megcélzott vevői szegmensünk a vásárlások elhalasztásával válaszolt” – mondta el Anthony James Denny, az AAA Auto vezérigazgatója.

A csoport árbevétele az első negyedévben 115,3 millió euróra nőtt, amely 15 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon, Lengyelországban és Romániában értékesített autók száma az előző év azonos időszakához mért 6,2 százalékos növekedéssel 18 789 darabra emelkedett. 2007 negyedik negyedévéhez viszonyítva a teljes árbevétel 3,9 százalékkal csökkent.

“A erőteljes terjeszkedés időszakában, a múlt év végén beállt keresletcsökkenés súlyosan érintette a csoportot, és ez végül veszteséghez vezetett. Gyorsan kellett reagálnunk a kedvezőtlen piaci feltétételekre. Növekedés-orientált stratégiánkat profitorientált stratégiára kellett változtatnunk, és üzleti modellünket is át kellett alakítanunk. Az alacsonyabb forgalom költségcsökkentésre kényszerített, csökkentenünk kellett a telephelyeink számát, és optimalizálni kellett a folyamatokat is” – tette hozzá Anthony James Denny.

Leépítéssel a fenntartható növekedésért

A 2008 februárjában bevezetett kiigazító intézkedések fókuszában a csoportszintű költségcsökkentés állt. A csoport minden telephelyének valamennyi költségfajtáját egyedileg tekintette át, és vizsgálta felül hétről hétre. Ennek eredményeképpen a személyi jellegű ráfordítások 7,5 százalékkal, a marketing kiadások 35,8 százalékkal, míg az egyéb működési költségek 11 százalékkal csökkentek 2007 negyedik negyedévéhez képest.

A piaci körülmények változása, és az ebből következő profitfókuszú és méretcsökkentést megkívánó stratégia végrehajtása során a meglévő 3834 alkalmazottból 483 személy elbocsátására kényszerült a Csoport az első negyedévben. Az alkalmazotti állomány célszámát 2008 második félévére a csoport 2500 főben határozta meg. Az AAA Auto cégautó flottája is 40 százalékkal csökkent.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!