Az 1995-ben Nagy-Britanniában létrehozott Superbrands magyarországi szervezete idén negyedszer adományozza díját az arra érdemesnek tartott vállalkozások részére. A Superbrands státuszt elnyerő márkák, azon túl, hogy elnyerik a Superbrands Programban való részvételi jogot, kiemelt státuszt élvezhetnek. A szervezet - strukturált kampányaival - ugyanis kihasználja a díjazott márkákra irányuló figyelmet, és a márkaépítés jelentőségére hívja fel a figyelmet.
A bizottság döntését megerősíti a GfK Piackutató Intézet kutatásai alapján kialakult fogyasztói vélemény is. Az Intézet által kifejlesztett úgynevezett márkapotenciál index (Brand Potential Index) egy speciálisan kialakított kérdőív alapján, háromdimenziós modellben foglalja össze, hogy a fogyasztók milyen racionális és érzelmi értékekkel ruháznak fel egy adott márkát.
Arról, hogy mely márkák használhatják a Superbrands 2008 címet, egy tizenöt főből álló bizottság dönt. A grémium tagjai a marketingszakma, a média és a tudományos élet képviselői. A márkák kiválasztásának alapja a Magyar Szabadalmi Hivatal PIPACS adatbázisa, amelyben csaknem 95 ezer nemzeti védbejegyzés található.