4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az RTL-csoport több hazai csatornával is rendelkezik az RTL Klub mellett. A piacvezető adó mögé – időnként már a TV2 pozícióját veszélyeztetve - az utóbbi években látványosan felépült a Cool és a F+. Idén ősszel az RTL II kaphat komoly hátszelet.

Az utóbbi hetekben a két nagy tévécsatorna, az RTL Klub és a TV2 várható műsoraival több alkalommal is foglalkoztunk. Az előbbinél egy tehetségkutató műsor, a Hungary's Got Talent hozhat ősszel komoly nézőszámot, a formátum ugyanis némileg eltér az eddigiektől. Ez pedig segítheti abban az RTL Klubot, hogy az egyébként kifulladóban lévő tehetségkutató műfaj ellenére nagy durranás legyen a műsor.

A TV2 is mindent megpróbál, ami nem meglepő, ha figyelembe vesszük, hogy a nyár folyamán a főműsoridőben (legyen szó a hirdetők számára még mindig fontos 18-49 éves korcsoportról, vagy akár ennél szélesebbről) fennállásának leggyengébb számait produkálja a csatorna. Ennek megfelelően a régóta komoly lemaradást mutató hétköznap esti műsorsávban egy egykoron már bizonyított show, az Ezek megőrültek kerül műsorba. Annyiból ráadásul biztosra is próbálnak menni – ami persze akár vissza is üthet -, hogy a szereplők egy részét az RTL Klub kicsit hasonló jellegű műsorából (Celeb vagyok ments ki innen) „importálták”. Emellett a vasárnapokat is igyekeznek "kimaxolni", az ősz folyamán ugyanis ismét lesz Sztárban sztár. Itt is biztosan lesz egy bevált figura, mégpedig Tóth Gabi, aki szintén a konkurenciánál, az X-Faktor zsűrijében bizonyította, hogy "jóban van a kamerával”.

Az ugyanakkor az elmúlt években markánsan kirajzolódott, hogy a nagy csatornák folyamatosan veszítenek a korábban elért közönségarányokból és nézőszámokból. Nagyon nem mindegy persze a társaságoknak, hogy az RTL Klub vagy a TV2 mennyit veszít, illetve csoportszinten – előbbinél többek között a Cool, a Film+ (F+), az RTLII, utóbbinál pedig a SuperTV2, Fem3, Pro4 – ezt hogyan sikerül ellensúlyozni. Ebből a szempontból is kedvezőbb helyzetben van az RTL, hiszen a Cool és a F+ is komoly részesedést ért el. Ugyan a SuperTV2-re kerültek erősebb tartalmak – amelyek közül több később át- vagy visszament a főcsatornára - ám a konkurencia nagyobb kábeladóinak számait nem tudják megközelíteni. A TV2-nél bonyolította a helyzetet, hogy a kábelszolgáltatóktól szedhető díjak felfüggesztése miatt nagyobb költségvetésű tartalmat nem tudtak indítani.


Noha az RTL-nél is sokmilliárd forint esett ki a hatósági intézkedés miatt, úgy tűnik, az RTL II esetében az előremenekülést választják, ugyanis – ahogy közleményükben fogalmaznak - szeptembertől a hazai kábelcsatornák közül a legtöbb saját gyártású és a legnépszerűbb új külföldi sorozatokkal készülnek az őszi-téli televíziós évadra. A nagysikerű A Konyhafőnök Junior változata – ahol 8-13 éves gyerekek főznek - és az UEFA Európa Liga legjobb meccsei és döntője is itt kerül majd képernyőre.

Továbbra is lesznek hírműsorok a csatornán, így Rábai Balázzsal folytatódik az RTLII Híradó, illetve Baló Györggyel jön ismét a Magyarul Balóval című közéleti műsor. A kínálatot nézve könnyen elképzelhető, hogy a fiatal korosztályban a versenytársaktól újabb nézőket fognak tudni elhappolni, aminek kárvallottja a két nagy kereskedelmi csatorna lehet.

Mindenesetre a nézettség szempontjából a múlt héten olyan történt, amire a kereskedelmi televíziózás 18 éves történetében nem volt példa. Miközben az RTL Klub továbbra is a megszokott számokat hozta, a TV2 közönségaránya tovább csökkent, és a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) beérte egy kábeltévé. A 31. héten a fenti szempontokat figyelembe véve minden estét hozott az RTL Klub, és a készülékek előtt ülők 19,5 százaléka nézte a csatornát átlagosan. A sorrendben a TV2 és a Cool holtversenyben végzett, mindkét adót a tévék előtt ülők 7,9-7,9 százaléka nézte átlagosan. Némileg visszaesett a F+ (5,8% SHR), míg az egy héttel korábbi számait ismételte meg a Duna TV (3,8% SHR). A középmezőnyt ezúttal is a Viasat3 zárta (3,3% SHR).

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!