3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Magyar Közterületi Reklám Szövetség (MKRSZ) már jövő év elejétől szeretné 15 naposra sűríteni a jelenleg havi ciklusban cserélt köztéri hirdetéseket. A szakma nagy része üdvözli a kezdeményezést, a bevezetés időpontjával és a kivitelezés részleteivel kapcsolatban azonban megoszlanak a vélemények - derült ki az MKRSZ legutóbbi Plakát Café rendezvényén. Az Európában jól működő gyakorlattal kapcsolatban nálunk még sokan bizalmatlanok szakmai körökben.

A félhavi vagy még sűrűbb kampányok Európa nagy részén évek óta sikerrel működnek. Franciaországban nem ritkák az akár ötnapos hirdetési időszakok sem. Az MKRSZ ezt tartja követendő példának, ezért is szeretné, ha minél hamarabb, már 2008-ban láthatnánk ilyen hirdetéseket Magyarországon. A piac egyelőre megosztott az ügyben: a felülettulajdonosok legtöbbje bátor és bizakodó, míg a médiavásárlók és optimalizálók óvatosabbak és további információkra várnak.

"Olyan gyakorlati kérdések is felmerülnek, mint például az, hogy az óriásplakátok ragasztása megoldható-e rövidebb periódusok esetén? Vagy hogy a hipermarketek promóciós időszakait hogyan lehet majd összehangolni a kampányidőszakokkal illetve a naptári hetekkel?" - fejtette ki gondolatait Szabó Henriett, a köztéri hirdetések optimalizálásával foglalkozó Primacom cégvezetője.

Abban egyetértés volt, hogy a köztéri kampányok jelenleg is "felépülnek" két hét alatt, azaz elérik a célközönség elvárt részét és a megfelelő kontaktusszámot. Ráadásul a hirdetők nagy része kampányokban és nem hetekben vagy hónapokban gondolkodik. "Szakmailag indokolt a félhavi hirdetések bevezetése, amennyiben a kampánytervezők fejében is el lehet érni, hogy két hetekben kalkuláljanak és ne hónapokban. Üzleti szempontból azonban ki kell várni a megfelelő pillanatot, mert a kezdeményezés jelenleg inkább burkolt áremelésnek tűnik, semmint a piac által diktált lépésnek" - tette hozzá a Mediaedge:cia ügyvezető igazgatója, Simon Zsolt.

Igaz, hogy a "félidős" kampányokat nem "félpénzért", vagyis ötven százalékos áron értékesítenék, az arányaiban magasabb árért cserébe viszont kedvezményekkel jutalmaznák a jelenleg gyengébbnek ítélt harmadik-negyedik hetet is kihasználó hirdetőket. A szövetség által szintén fontosnak tartott illegális táblák lebontásával pedig sokkal kevesebb hirdetési felület maradna, ami szintén indokolja, hogy rövidebb időre adják bérbe a táblahelyeket, áll az MKRSZ közleményében.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!