A félhavi vagy még sűrűbb kampányok Európa nagy részén évek óta sikerrel működnek. Franciaországban nem ritkák az akár ötnapos hirdetési időszakok sem. Az MKRSZ ezt tartja követendő példának, ezért is szeretné, ha minél hamarabb, már 2008-ban láthatnánk ilyen hirdetéseket Magyarországon. A piac egyelőre megosztott az ügyben: a felülettulajdonosok legtöbbje bátor és bizakodó, míg a médiavásárlók és optimalizálók óvatosabbak és további információkra várnak.
"Olyan gyakorlati kérdések is felmerülnek, mint például az, hogy az óriásplakátok ragasztása megoldható-e rövidebb periódusok esetén? Vagy hogy a hipermarketek promóciós időszakait hogyan lehet majd összehangolni a kampányidőszakokkal illetve a naptári hetekkel?" - fejtette ki gondolatait Szabó Henriett, a köztéri hirdetések optimalizálásával foglalkozó Primacom cégvezetője.
Abban egyetértés volt, hogy a köztéri kampányok jelenleg is "felépülnek" két hét alatt, azaz elérik a célközönség elvárt részét és a megfelelő kontaktusszámot. Ráadásul a hirdetők nagy része kampányokban és nem hetekben vagy hónapokban gondolkodik. "Szakmailag indokolt a félhavi hirdetések bevezetése, amennyiben a kampánytervezők fejében is el lehet érni, hogy két hetekben kalkuláljanak és ne hónapokban. Üzleti szempontból azonban ki kell várni a megfelelő pillanatot, mert a kezdeményezés jelenleg inkább burkolt áremelésnek tűnik, semmint a piac által diktált lépésnek" - tette hozzá a Mediaedge:cia ügyvezető igazgatója, Simon Zsolt.
Igaz, hogy a "félidős" kampányokat nem "félpénzért", vagyis ötven százalékos áron értékesítenék, az arányaiban magasabb árért cserébe viszont kedvezményekkel jutalmaznák a jelenleg gyengébbnek ítélt harmadik-negyedik hetet is kihasználó hirdetőket. A szövetség által szintén fontosnak tartott illegális táblák lebontásával pedig sokkal kevesebb hirdetési felület maradna, ami szintén indokolja, hogy rövidebb időre adják bérbe a táblahelyeket, áll az MKRSZ közleményében.