A tilalom nem vonatkozik a már üzembe helyezett járművekre, csak a még vevőre váró új, illetve üzembe nem helyezett autókra.
Svájc az első ország, amely ilyen drasztikus lépésre szánta el magát a károsanyag-kibocsátási botrány kirobbanása óta.
A svájci Szövetségi Útügyi Hatóság (OFROU/ASTRA) pénteken közölte, hogy 180 ezer olyan autóról van tudomása, amelyek dízelmotorjainak emissziós értékei meghamisíthatóak. A hatóság a 2009 és 2014 között gyártott Audi-, Seat-, Skoda- és Volkswagen-márkák 1,2-es, 1,6-os és 2 literes turbófeltöltős dízelmotoros változatait sorolta ebbe a kategóriába.
A svájci hatóságok vizsgálatot indítottak annak kiderítésére, hogy a Volkswagen-csoport által gyártott járművek ténylegesen milyen mennyiségű káros anyagot bocsátanak ki a levegőbe.
Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) szeptember 18-án vádolta meg a legnagyobb európai autógyártó vállalatot azzal, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. A VW elismerte, hogy olyan szoftvert alkalmazott, amely csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem.
A botrány a Volkswagen-csoport vezérigazgatói tisztségét 2007 óta betöltő Martin Winterkornnak a székébe került, helyette Matthias Müllert, a Porsche AG vezérigazgatóját nevezte ki a vállalat élére a felügyelőbizottság pénteken.
MTI