A BKV közleménye szerint a jármű "önjárásához" szükséges villamos energiát két szinkron generátor biztosítja, amelyeket egy dízelmotor hajt meg. Ez alkalmassá teszi a járművet a folyamatos felsővezeték nélküli üzemre, maximális utasterhelés mellett, így egy esetleges felsővezeték szakadás sem okoz problémát a "kétéltű" busznak.
A jármű áramszedői a vezetőfülkéből távvezérléssel működtethetők, ezért gyorsan lehet változtatni a busz üzemmódján, de lehetővé teszi az áramszedők felsővezetékre történő távvezérelt felhelyezését is. A 18 méter hosszú Duo trolibusz teljesen alacsonypadlós, az elektronikus vezérlésű légrugózás segítségével a jármű teljes hosszában lesüllyeszthető.
A BKV Zrt. a tesztidőszak alatt megvizsgálja ezeknek a járműnek a budapesti trolibuszvonalakon történő üzemeltetési lehetőségét és előzetes vizsgálatot végez a párhuzamos trolibusz és autóbusz vonalak összehangoltabb üzemeltetésére. A tesztelés egy hónapig tart.