A cég saját kockázatra megkezdte az autóbuszvázak gyártását mosonmagyaróvári üzemében, a Kühne gyárban. Százöt busz folyamatban lévő gyártását le sem lehet állítani, hiszen a hozzájuk szükséges alkatrészeket már megrendelték. A több mint 100 autóbusz előállítási költsége megközelíti a 3 milliárd forintot. Az autóbuszok exportjának egyelőre nem látja lehetőségét a cégtulajdonos Oroszországba, amely a magyar tulajdonú vállalkozásnak korábban fő piaca volt.
A munkásgyűlésen Krankovics István elmondta: nem lehet tudni, mikor lesz újbóli tenderkiírás. Ez a helyzet bizonytalanná teszi a cég jövőjét. Arról máris döntés született, hogy csökkentett ütemben folytatják az autóbuszgyártást, és a 370 dolgozó közül 100-at szabadságra küldenek rendes évi szabadságuk terhére.
Krankovics István tájékoztatta a pályázat körüli bonyodalmakról is a munkásgyűlés résztvevőit. Megfogalmazása szerint a pályázati kiírást "szinte minden feltételében összehangolt támadás" érte két kereskedő cég, a Scania Hungaria Kft. és a Daewoo autóbuszokkal foglalkozó KEB Kft. részéről. A pályázatot korábban az ÁPV Rt. tulajdonában lévő Autóbusz-Invest Kft. írta ki. Az autóbusz beszerzések finanszírozását a 23 Volán Vállalat jegyzett tőkéjének 9 milliárd forinttal történő emelésével biztosítja a főtulajdonos ÁPV Rt.