Sulfina Barbu, a román környezetvédelmi miniszter sajtótájékoztatón hozta nyilvánosságra, hogy a Phare-program keretein belül folyamatban van a veszélyes hulladéknak számító roncsautók ellenőrzött körülmények között történő újrahasznosítási technológiájának kidolgozása, illetve az erre vonatkozó illetékek megállapítása.
A fizetendő díj tekintetében Stroe kijelentette, hogy nem tartja méltányosnak ennek áthárítását az autótulajdonosokra, de a Dacia kizárólag a saját gyártmányainak a tulajdonosaival hajlandó segíteni, így ők csak a román népautók visszagyűjtését fogják finanszírozni. Ezzel a lépésével a pitesti autógyártó cég a francia-német modellt veszi át, ellentétben a hollandiai eljárással, ahol az autó első tulajdonosa a forgalombahelyezési díjjal együtt előre kifizeti a majdani bontási és újrahasznosítási költségeket. Becslések szerint Romániában több tízezerre tehető az utak mentén, a földeken otthagyott, vagy egyszerűen a tulajdonos kertjében, udvarán évek óta rozsdásodó roncsautók száma.