A Bauer népszerűsége némileg csökkent, amikor anyacégét, a Canstar Sportsot 395 millió amerikai dollárért felvásárolta a Nike. A cég még mindig piacvezető, de sok elemző szerint még az is kérdéses, hogy a fizetett ár fele megtérül-e az amerikai óriásnak - írja a New York Times.
A Nike Bauer eladása várhatóan nem fogja jelentősen befolyásolni a tulajdonos vállalat pénzügyi mérlegét, hiszen a bevételek mintegy századáért felelős csak.
Szakértők és piaci szereplők szerint a hokipiac jelenleg stagnál, de nem ez volt a helyzet akkor, amikor a Nike a piacra lépés mellett döntött. Akkoriban az Egyesült Államokban gyorsan terjedt a sport, s az iparág is bizakodásra okot adó módon fejlődött.
A Canstar felvásárlása után a Nike ugyanazt a stratégiát követte, ami más sportágak esetében sikeres volt. Sztárjátékosokat szponzorált, majd idővel az amerikai liga (NHL) hivatalos mezszállítója lett. Ontarioból Ázsiába telepítette a gyártást, a főhadiszállás pedig Kanadából New Hampshire-be került. Noha a Bauer név megmaradt, a felső kategóriás modelleket Nike márkanév alatt forgalmazta a cég, s a megszokott fekete alapszín mellé a fehéret is bevezette, arany díszítésekkel. Erről a színről azonban a női jégtánckorcsolyákra asszociáltak a játékosok, s így csak a szponzoráltak cserélték le a jól bevált fekete sporteszközöket. A sportcipőkkel ellentétben a formabontó korikat - érthető okokból - a nem sportoló, de divatosan öltözködni kívánó lakosság sem vette meg.