Japán nagyjából tucatnyi mobilgyártóval büszkélkedhet. Köztük van a Sony is, amely a svéd Ericssonnal való partnersége révén jelentős szereplő a nemzetközi piacon is. A dobogó első három helyét a finn Nokia, a japán Samsung és az amerikai Motorola foglalja el, utánuk következik a Sony-Ericsson, amely várhatóan előrébb fog törni a következő néhány üzleti negyedév során. A Sanyo a globális piac mindössze 8 ezrelékét birtokolja.
A Sanyo tavaly megállapodást kötött a finn piacvezetővel arról, hogy együttműködnek a CDMA-piacon, de ebből az üzletből a Nokia végül kihátrált.
A japán média arról számolt be, hogy a Sanyo számára az ottani piacvezető Sharp vagy a Kyocera lenne az ideális vevő. Utóbbi társaság néhány évvel ezelőtt vásárolta fel a Qualcomm mobilgyártó üzletágát, mert mindketten ugyanabban a földrajzi térségben működtek.