A lap csütörtöki száma szerint a 4-es metróhoz kapcsolódva eddig úgy ötven, közbeszerzés alapján köttetett szerződés született, ezek közül - 2004-ből és 2005-ből - 11-et tart szabálytalannak Brüsszel. Azok ugyanis meghívásos tenderek voltak, ez a fajta közbeszerzés az EU szerint viszont indokolatlanul szűkíti a versenyt.
A Népszabadság úgy tudja, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) kivenné a szerződések értékét (60 milliárd forintot) az unióhoz benyújtott támogatási kérelemből, mert így lehetne csökkenteni annak kockázatát, hogy vissza kelljen fizetnie a támogatás egy részét.
A 4-es metró első, Kelenföldi és Keleti pályaudvar közti szakasza 353 milliárd forintba kerül, ebből 200-250 milliárd lehet az uniós támogatás.
MTI/Menedzsment Fórum