A magyarok növekvő kávéházi látogatásait igyekeznek megfogni az újonnan megjelent coffee to go szolgáltatók, mint a nemrég nyitott Costa is, ám a McDonald's-hoz tartozó kávézók jellemzően nem a fogd és vidd kávépiacra építenek, a cég stratégiája a kávéházi élményen alapul. A forgalom nagyobbik része a hagyományos kávéházi szolgáltatásokból származik. Tavaly a cég 2,6 millió vendéget szolgált ki, 21 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Ráadásul a válság sem fogta meg a forgalomnövekedést, idén az első öt hónapban 11 százalékkal nőtt a cég forgalma. A növekedés organikus volt, az új üzletek nyitásával együtt a teljes kávézólánc forgalma 32 százalékkal erősödött.
A hazai töretlen kávézási kedvről tanúskodik, hogy 2008-ban 14 tonna, azaz egymilliónál is több csésze kávét fogyasztottak a McCafé vendégei. Idén már az első öt hónapban a tavalyi hat hónap mennyisége, 7,7 tonna fogyott. Vagyis ezen a piacon maradéktalanul érvényesül, hogy a fogyasztók a válságos időkben az elérhető kényelmi termékekkel kényeztetik magukat.
A McDonald's jelenleg - egy egység kivételével - shop-in-shop rendszerben bővíti a McCafé-láncot, azaz a gyorskiszolgáló éttermek részeként üzemelteti a kávézókat. A nagy nemzetközi kávézóláncok közül egyedül a McCafé terjeszkedik a fővároson kívül is intenzíven. Jelenleg 16 vidéki McDonald'sban üzemel kávézó, írja a Napi Gazdaság.