Miközben a rendszerváltás előtt a magyar gazdaság egyik meghatározó ágazatának számító textil-ruházati ipar mára lenullázódott, a megváltozott munkaképességű és fogyatékos munkaerő rehabilitációját európai uniós modell szerint hazánkban egyedül felvállaló Szefo a Dama S.p.A-val kialakított együttműködésnek köszönhetően 2001 óta növeli termelését.
A prémium minőségű felsőruházati kötöttáru gyártásával foglalkozó szegedi cég hét éve kötött kulcsfontosságú beszállítói együttműködést a világmárkának számító Paul and Shark, valamint az amerikai és olasz piacon forgalmazott Amerigo Vespucci márkanév tulajdonosával, a Dama S.p.A.-val.
Az olasz cég számára kizárólag természetes alapanyagból előállított hímzett termékekből induláskor évi húszezret szállítottak, a két éve megújított ötéves együttműködés keretében viszont már évi kétszázezer klasszikus pulóver és 140 ezer divatpóló legyártására érkezik megrendelés. A Szegeden előállított termékeket – ezek közül a pólók ára 20 ezer, a pulóvereké 50 ezer forinttól indul – a világ 40 országába, köztük az USA-ba és Kínába is exportálja a Dama.
A termelés 99 százalékát exportáló Szefo a fennmaradó kapacitás keretében Chance néven, szintén természetes alapanyagból, azonos technológiával saját márkás felsőruházati termékeket állít elő, amelyekkel az orosz mellett – észtországi kereskedelmi partnerén keresztül – a Baltikum országainak piacát célozza meg, mondván, a márkacentrikus magyar piac nem nagyon keresi a jó minőségű, de kevésbé ismert termékek kvalitásait, számol be a Világgazdaság.