Az olcsó és gyenge minőségű kínálat versenye a legpatinásabb neveket is kikezdi: a gazdája gramofonját hallgató kutyával fémjelzett "His Masters Voice", vagyis a brit HMV Group Plc zene-, videó-dvd- és könyvkereskedő vállalat kedden új stratégiát hirdetett.
Megszakítva kapcsolatát az Amazon.commal, a jövőben önálló árusításba kezd az interneten keresztül, egyszerűsíti és csökkenti árszabását, és hároméves átszervezéssel, összevonásokkal lefaragja költségeit, hogy a piacon maradhasson a Tesco- és Asda-féle szupermarket-hálózatok tömegesen árusított olcsó, utánnyomott kompakt lemezeivel és a terjedő, nagyrészt illegális internetes zeneletöltés konkurenciájával szemben.
A lánc bővíteni akarja kínálatát hordozható digitális zenelejátszókkal is, együttműködve a Sonyval, az Apple-vel és Samsunggal. A bejelentéssel egy időben tette közzé a vállalat tavaly év végéi eredményeit: az utolsó üzleti negyedévben a bevétel 3 százalékkal kisebb volt az egy évvel korábbinál.
Nagy-Britanniában és a világ más részein is meredeken visszaesett a zenepiac az utolsó negyedévben, panaszolta a befektetőknek szánt profitfigyelmeztetésében az HMV már december végén. A 85 éves múltú cég számítása szerint a brit zenepiac a digitális letöltéssel együtt 14 százalékkal szűkült az utolsó negyedévben, és a dvd-piac is visszaesett. Az HMV Asia részleg piacain a forgalom 3,8 százalékos visszaesését észlelték az előző negyedévhez képest, az HMV Canada piacán 3,4 százalékkal csökkent a forgalom.
Elemzők szerint a visszaesést részint az idei nagy-britanniai kamatemelések okozta, általános fogyasztói bizalomvesztés, részint az illegális letöltés és másolás versenye magyarázza.