2p

A háztartási tisztítószerek kiskereskedelmi forgalma folyamatosan emelkedik, és meghaladja a 10 milliárd forintot. A piac azonban szegmensenként eltérő mértékben bővül. A növekedést több piacon az innováció generálja. Ezt állapítja meg az ACNielsen piackutató vállalat 2005. szeptember-2006. augusztus és az egy évvel korábbi azonos periódusának összehasonlításával.

A kategória hat szegmensének kiskereskedelmi forgalma együttesen közel 8 százalékkal nőtt a szóban forgó időszakban. A hat kategória, a forgalom nagysága szerinti sorrendben: toalett tisztító, fürdőszoba és konyhai tisztítószer, súrolószer, ablaktisztító, padlótisztító és tisztítókendő.

Hipermarket és hagyományos üzlet

Az egyes bolttípusok különböző fontossággal bírnak a kategória forgalmában. Hipermarketekben átlagosan az összes vegyi áru értékben mért 38 százalékát adják el. Ezt az átlagot a tisztítószerek kategóriájából csak a tisztítókendő haladja meg.

A 401-2500 négyzetméter eladótér közötti üzletek (szupermarketek és diszkontok) részesedése 13-22 százalék között alakul az egyes szegmensekben. Előbbi szám a konyhai törlőkendő, utóbbi a súrolószerek részarányát jelzi.

A vegyi áru szaküzletek és drogériák szerepe a speciális igényeket kielégítő tisztítószer eladásában emelkedik ki, mint amilyen a konyhai törlőkendő, kisebb mértékben pedig a padlótisztító.

A 400 négyzetméternél kisebb boltokra az egyes szegmensek eladásainak 5-35 százalék közti része jut. Legmagasabb az ablaktisztító és a súrolószer 31 illetve 35 százalékos mutatója, míg legalacsonyabb a tisztítókendőé 5 százalékkal.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!