A kategória hat szegmensének kiskereskedelmi forgalma együttesen közel 8 százalékkal nőtt a szóban forgó időszakban. A hat kategória, a forgalom nagysága szerinti sorrendben: toalett tisztító, fürdőszoba és konyhai tisztítószer, súrolószer, ablaktisztító, padlótisztító és tisztítókendő.
Hipermarket és hagyományos üzlet
Az egyes bolttípusok különböző fontossággal bírnak a kategória forgalmában. Hipermarketekben átlagosan az összes vegyi áru értékben mért 38 százalékát adják el. Ezt az átlagot a tisztítószerek kategóriájából csak a tisztítókendő haladja meg.
A 401-2500 négyzetméter eladótér közötti üzletek (szupermarketek és diszkontok) részesedése 13-22 százalék között alakul az egyes szegmensekben. Előbbi szám a konyhai törlőkendő, utóbbi a súrolószerek részarányát jelzi.

A vegyi áru szaküzletek és drogériák szerepe a speciális igényeket kielégítő tisztítószer eladásában emelkedik ki, mint amilyen a konyhai törlőkendő, kisebb mértékben pedig a padlótisztító.
A 400 négyzetméternél kisebb boltokra az egyes szegmensek eladásainak 5-35 százalék közti része jut. Legmagasabb az ablaktisztító és a súrolószer 31 illetve 35 százalékos mutatója, míg legalacsonyabb a tisztítókendőé 5 százalékkal.