3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ha csak a szeptember havi adatokat nézzük, akkor nincs még egy olyan ország, melynek nagyobb mértékben tudott volna bővülni az autópiaca. Ha azonban az idei évből eltelt időszakra fókuszálunk, akkor sem annyira rossz a helyzet.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete a napokban tette közzé az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) legfrissebb, újautók regisztrációjára vonatkozó statisztikáját, mely alapján úgy tűnik, nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedően jó volt a szeptemberben Magyarországon.

Az adatok szerint ugyanis a kilencedik hónapban 4659 újautót regisztráltak a magyar piacon, ami 32,7 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi állapotot. Ennél nagyobb bővülést pedig egy ország sem tudott elérni az Unióban. Pedig sem Spanyolország, sem pedig Írország nem szégyenkezhet sorrendben a maga 28,5, illetve 27,9 százalékos bővülésével.

Az éllovasokkal szemben ugyanakkor máshol drasztikus zuhanást produkált a piac: északi szomszédunknál, Szlovákiában például idén szeptemberben 30,6 százalékkal kevesebb újautót regisztráltak, mint 2012 azonos évében.

Az ACEA adatsora összesített adatokat is tartalmaz, mely szerint január és szeptember között hazánkban 41 029 újautót regisztráltak, ami 4,3 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszaki eredményét. Ennél azonban már sokkal könnyebb jobb eredményt találni, hiszen például az észt piac több mint 6 százalékkal bővült, az Egyesült Királyságban pedig 10,8 százalékkal növekedett az újautók regisztrációjának száma.

A visegrádi országokkal érdemes összehasonlítani még a magyar 41 ezres regisztrációs számot. A szlovák piaci idei 47 080 darabos regisztrációja 5,2 százalékkal alacsonyabb a tavalyinál, a cseh 120 ezres adata pedig 8,3 százalékkal múlja alul az egy évvel korábbit. Lengyelországban az év első 9 hónapjában 213 017 újautót regisztráltak, ami 3,2 százalékos bővülést jelent.

Az Unióban szeptemberben bár 5,4 százalékkal magasabb volt az újautók regisztrációjának a száma, az idei év összességében még mindig 3,9 százalékkal marad el a tavalyi év azonos időszakának adatától.

(Forrás: ACEA)

Daciák és Mazdák lepik el Európát

Márkák szerinti lebontásban már nem is annyira meglepetés, hogy szeptemberben ismét a Dacia vitte a prímet a regisztrációk számának növekedésében. A kilencedik hónapban ugyanis 21 489 autót regisztráltak, ami 40,7 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi szintet. Január-szeptember viszonylatban szintén kiemelkedő adat társul a márkához: az első kilenc hónapban 20,6 százalékkal több Daciát regisztráltak az Unióban, mint tavaly.

Szintén jelentős szeptemberi növekedést tudott elérni még a Mazda is, 29,9 százalékosat, de a legnagyobb gyártóknak sem lehet oka sok panaszra, hiszen a Volkswagen-csoport 5,4 százalékos, a Renault 22,2, a GM-csoport pedig 5,3 százalékos bővülést realizált tavaly szeptemberhez képest. Nehéz hónapja volt ugyanakkor a nagyobbak közül a PSA-csoportnak (2,9 százalékos csökkenés) és a Fiat-csoportnak (-3,4 százalék), a kisebb gyártókat tekintve viszont a Honda "viszi a prímet", hiszen az idei szeptemberben regisztrált 16 024 újautó 13,7 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!