2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kelet-Közép-Európában 2006-ban is a digitális fényképezőgép volt az egyik legkapósabb termék. Az IDC nemrég közzétett adatai szerint a térségben tavaly eladott digitális fényképezőgépek száma közel 23 százalékos emelkedéssel megközelítette a hétmillió darabot, és az idén is stabil növekedés várható. A technológiai fejlődés és a verseny az árakat ezzel szemben minden eddiginél alacsonyabb szintre szorította, így a gyári árbevétel mintegy négy százalékkal, 1,65 milliárd dollárra csökkent.

"A zuhanó árak mind a piaci árbevételt, mind pedig a technológia terjedését jelentős mértékben befolyásolták a régió egész területén" - mutatott rá Nyikolaj Grigorov, az IDC CEMA vezető elemzője. "Az alsó három árkategóriában tavaly több mint duplájára nőtt az eladott darabszám, és ezzel párhuzamosan az öt megapixel felbontású eszközök helyett a hat megapixeles gépek kerültek a népszerűségi lista csúcsára."

Az árnyomás különösen Magyarországon volt érezhető az elmúlt évben. Míg az eladott digitális fényképezőgépek száma 18 százalékos emelkedéssel túllépte a 300 ezret, az USA dollárban számított árbevétel gyakorlatilag változatlanul 63,4 millió dolláros szinten stagnált, áll az IDC közleményében.

Még egyetlen szállító sem szerzett egyértelműen domináns pozíciót a digitális fényképezőgépek magyarországi piacán. Bár 2006-ban a három legnagyobb piaci szereplő (Olympus, Kodak, Canon) eladásai tették ki az értékesítési volumen több mint 48 százalékát, az első tíz szállító közül kilenc helyezése megváltozott az előző évi besoroláshoz képest, ami azt mutatja, hogy a cégek jócskán tudnak még javítani pozíciójukon az idén.

"A kormány pénzügyi gondjai és ennek politikai következményei erőteljes negatív hatást gyakoroltak a fogyasztói bizalomra és ezen keresztül a digitális fényképezőgépek értékesítésére 2006-ban" - mutatott rá Bacskó Gergely, az IDC Magyarország elemzője. "E tényezők hiányában sokkal gyorsabban nőttek volna hazánkban a fényképezőgép-eladások. A dolgok jelenlegi állása szerint sajnos 2007-ben is hasonló tényezők fogják alakítani a piacot."

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!