3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem kell félteni a magyar turizmus bővülését a menekültválság miatt a Századvég Gazdaságkutató Zrt. szerint. A cég elemzésében arra hívta fel a figyelmet, hogy egyértelmű a kapcsolat a turizmus fejlődése és a gazdasági növekedés között.

A Századvég utalt arra, hogy a turisztikai ágazatból érkező kiváló hírek ellenére a laikusok és a turizmus szakértői közül is többen aggodalmukat fejezték ki a menekültválság következményeivel kapcsolatban.

Csakhogy a Magyarországra látogatók nagy része a közösségi médiából szerzi utazás előtti információit, a már itt tartózkodó turisták pedig nemigen szembesülnek a migránsok problémájával. A nemzetközi sajtó híreinek lemondott hotelszobákra és lassuló GDP-re való konvertálása inkább a pánikkeltés kategóriájába tartozik.

A menekültválság hírei mellett szinte elsikkadtak az elmúlt hetek turizmussal kapcsolatos pozitív adatai. Ezek között említetésre méltó az UNWTO (United Nations World Tourism Organization) legfrissebb statisztikája, amely szerint Magyarország a nemzetközi turizmus növekedésében világviszonylatban a második helyet szerezte meg az idei év első felében. Nemrég jelentek meg az adatok a szállodák árbevételének jelentős növekedéséről, júliusban pedig először lépte át az egymilliót a ferihegyi repülőtér forgalma.

A Századvég szerint egyértelmű a kapcsolat a turizmus fejlődése és a gazdasági növekedés között, amit jól mutat, hogy az előző év azonos időszakához képest júliusban 12 százalékkal nőtt a külföldiek által eltöltött vendégéjszakák száma, 4,7 százalékkal javult a szállodák szobakihasználtsága, csaknem 20 százalékkal bővült a szállásdíjból és 12 százalékkal a vendéglátásból származó jövedelem. A félelem leginkább abból adódik, hogy ha Magyarország negatív fényben tűnik fel a külföldi médiában, akkor ez a növekedés meg fog torpanni.

A turizmus tendenciáinak előrejelzése nagyon összetett feladat, mert az egyéni motivációk közül még a negatívak is közrejátszhatnak abban, hogy a turista mégis az utazás mellett dönt. Ezt szokták katasztrófaturizmusnak nevezni.

Szerintük ennek ellenére nem szabad figyelmen kívül hagyni az országszintű turizmuspromóció fontosságát. Az a tény, hogy a Turizmus Zrt. imázsfilmje a Turisztikai Világszervezet versenyén a legjobb európai spot díját nyerte el, jól mutatja, hogy az állami oldal mindent meg is próbál ezen a területen. A Századvég ugyanakkor arra is figyelmeztetett, hogy az idelátogató turisták már alaposan tájékozódnak a közösségi oldalakon, ezen a területen pedig szinte mérhetetlen az országpromóció eredménye. Itt a személyes tapasztalatok megosztása a döntő, ez viszont azért nem ad komoly okot az aggodalomra, mert a menekültválsággal kapcsolatos problémákkal a már Magyarországon szabadidejüket töltő turisták nem találkoznak közvetlenül.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!