2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Úgy tűnik, a kommunikációs iparág saját területén "bukott meg", a magyar médiapiac szereplőinek nem sikerült jól artikulálniuk a reklámadó káros hatásait. A Századvég felmérése szerint ugyanis a médiacégeket sújtó adó kapcsán emelkedő lakossági támogatottságot mértek.

A Századvég júniusban több közvélemény-kutatást végzett a felnőtt magyar lakosság körében a reklámadó bevezetésével kapcsolatban. A felmérések alapján a többség a reklámadó bevezetése mellett áll, és a támogatottság emelkedik.

A reklámadó tervezete és bevezetése heves szakmai és közéleti vitát váltott ki mind a média, mind a politikai élet szereplőinek körében. A Századvég júniusban, három hullámban gyors közvélemény-kutatásokat végzett, melyek célja a reklámadó lakossági ismertségének és megítélésének vizsgálata volt.

Az eredmények tanúsága szerint az elmúlt egy hónapban egyértelműen nőtt azok aránya, akik hallottak arról, hogy a kormány a reklámadó bevezetését tervezte, az Országgyűlés pedig megszavazta az új adónemről szóló javaslatot. A legfrissebb kutatás szerint a lakosság 95 százaléka ismeri a reklámadó ügyét.

Kiderült továbbá, hogy a többségi támogatottság stabil, azaz mindhárom kutatás alapján elmondható, hogy a véleményt formáló lakosok többsége egyetért a reklámadó bevezetésével. Emellett az is látszik, hogy az elmúlt egy hónapban szignifikánsan nőtt az új adónem bevezetése mellett állók tábora (jelenleg a támogatók aránya 66 százalék).

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!