Viszonylag csendes hetet hagyott maga mögött a nézettséget tekintve a tévés piac. A nagyobb csatornák nem rukkoltak elő új műsorokkal, és a már programban lévők sem okoztak nagy meglepetést sem pozitív, sem negatív értelemben. A legérdekesebb kérdésnek az tűnt, hogy miután a magyar labdarúgó válogatott megalázó vereséget szenvedett Hollandia ellen, és a csapat egyik legtöbbre tartott játékosa azt nyilatkozta, hogy a válogatottól továbbjutást várni kollektív önámítás volt, ki fogja megnézni az amatőrökből álló andorrai csapat elleni meccset.
Az előzmények fényében azt kell, hogy mondjuk, sokan tették ezt, a mazochista tettükért ezúton is minden elismerésünk. A válogatott találkozó alatt az M1 nézettsége 10 százalék feletti közönségarányt ért el, amit a meccsel egyidőben adott szappanopera, a Jóban rosszban sem tudott felülmúlni. Igaz, a mérkőzés még a relatív magas közönségarány ellenére sem hozott kiugró számokat, hiszen sem a kereskedelmi célcsoportban, sem a teljes lakosságot tekintve nem sikerült a múlt hét 50 legnézettebb műsora közé bekerülnie.
Ami egyébként a magas nézettséget elérő produkciókat illeti, ott továbbra is az X-Faktor az egyeduralkodó, hiszen a szombati, és a vasárnapi adás nézettségét sem tudta egyetlen más műsor sem megközelíteni. Az összes produkciót bemutató szombati műsor egyébként az eddig megszokott kimagasló értékeket hozta, hiszen a teljes lakosságot tekintve ismét a kétmilliós álomhatár felett zárt, és a 18-49-es korosztályban is közel 850 ezer néző követte. Nem volt ilyen meggyőző ugyanakkor a kiesőről döntő vasárnapi műsor (bár mint hangsúlyoztuk, ez is jócskán vert minden más műsort), a közönségaránya ugyanis nem érte el a 40 százalékot, amire még nem volt példa ebben a szériában. (A fellelhető adatok szerint ilyen alacsony közönségarányt a korábbi szériák során sem hozott a műsor.)
Ami a TV2 húzóműsorait illeti, azok egyelőre arra voltak elegendőek, hogy a csatorna nézettségi hanyatlását megállítsák, és minimálisan kozmetikázzák a számokat. Komoly növekedést azonban nem sikerült továbbra sem felmutatni. Az Édes élet mindenesetre stabilan elérte a 20 százalékos közönségarányt, és a múlt héten egyetlen alkalommal sem szerepelt a műsor ennél gyengébben a hirdetők számára fontos 18-49-es korcsoportban. Az indulás óta a másik celebekre épülő műsor is kiszámíthatóan teljesít, hiszen a Sztárban sztár a kereskedelmi célcsoportban 400 ezer nézőt ért el, és 27 százalék felett volt a műsor közönségaránya. Más kérdés, hogy ami egy héttel korábban összejött, vagyis pénteken a főműsoridőben megverni az RTL Klubot, az most nem sikerült.
A piacvezető csatorna ugyanis ezúttal is hétből hét főműsoridőt nyert a kereskedelmi célcsoportban. A 42. héten az RTL Klub közönségaránya átlagosan 26,7, míg a TV2-é 13,9 százalék volt főműsoridőben. A két nagy kereskedelmi csatorna mögött ezúttal viszonylag szoros küzdelem folyt a Cool (5,5% SHR), a F+ (4,9% SHR), az M1 (4,5% SHR), és a Viasat3 (4,3% SHR) között.
A hét napjai
Hétfőn az RTL Klub sorozatai (Dr. Csont, CSI, Főnök) uralták a képernyőket, a Dr. Csont pedig ismét a legnézettebb külföldi sorozat volt. A TV2 krimijei viszont továbbra sem tudnak komoly ellenfelek lenni, az NCIS ugyan a 10 százalékos közönségarány felett tudott zárni, az NCIS: Los Angelesnek azonban megint nem sikerült. Érdekesség, hogy a Tudorok című sorozat, mely az M1-en már ment, az RTL Klubon nagyságrendileg tízszer annyi nézőt köt a készülékek elé, mint amennyit korábban a közszolgálati csatornán elért.
Kedden a már emlegett focimeccs ugyan relatív jól teljesített, de az ÉNB (Éjjel-Nappal Budapest) és a Barátok közt ellen nem volt esélye. A késő esti műsorsávban a Mentalista simán felülmúlta a TV2 Ki nevet a végén című filmjét. Szerda este ismét a Szulejmánt nézte a többség és nem a Stephen King könyvből készült Búra alatt című sorozatot. Csütörtökön az Utolsó cserkész detronizálta a Mr és Mrs-t. Pénteken a Miami helyszínelők ugyan az RTL Klub produkciói közül a legszerényebb közönségaránnyal zárt, ám ahogy említettük, ezen az estén tudott csak a közönség számára izgalmas műsorral előrukkolni a TV2. Összességében ez is csak arra volt elég, hogy szoros küzdelemben maradjon alul vetélytársával szemben a csatorna.
Hétvégén a már emlegetett X-Faktor műsorokkal szemben a TV2 az Evolúció, illetve a Vad vakáció című filmeket állította, mint fent említettük, igen csekély sikerrel.
mfor.hu