A 31 új villamos-vonat szerelvényből 24 szerelvényt a Rhône-Alpes régióban, hét szerelvényt pedig a Pays-de-la-Loire régióban állít majd forgalomba az SNCF. A francia nemzeti vasúttársaság által az Alstomnak adott megrendelés részét képezi egy további 169 szerelvényre vonatkozó opció is, amelynek keretében az új szerelvények egy része Elzászba, valamint az Ile-de-France régióba kerülhetnek. Az opció lehívása esetén a megrendelés összértéke 650 millió euróra bővülhet.
A francia vasúttársaság az Alstom által kifejlesztett Dualis villamos-vonat modell első megrendelője, a városi és az elővárosi közlekedés zökkenőmentes és átszállás nélküli összekapcsolásának igénye ugyanis a vasúttársaság utasai részéről jelentkezett a legnagyobb mértékben. A Citadis Dualis megoldás erre az egyre több nagyvárosban jelentkező igényre, hiszen összeköttetést teremt a városközpont és az elővárosok között azáltal, hogy egyesíti az elővárosi vasút és a városi villamos előnyeit, miközben lehetővé teszi az átszállás nélküli közlekedést.
A villamos-vonat koncepció eredetileg Németországból származik, ahol az Alstom Kassel városában helyezte üzembe az első ilyen szerelvényt, a Regio Citadis modellt. Az Alstom franciaországi, Valenciennes-i egységében kifejlesztett első Citadis Dualis szerelvények a tervek szerint 2010 januárjában a Nantes-i hálózaton, 2010 márciusában pedig a Lyon-i hálózat vonalain kezdik meg működésüket.
Eddig világszerte 24 város, összesen 930 Citadis szerelvényt rendelt az Alstom-tól, további 30 város pedig a következő három évben tervez villamos projektet megvalósítani, áll a társaság közleményében.