3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kormány új kedvence sikeres 2016-ot zárt.

A 24.hu átnézte Balásy Gyula cégeinek éves beszámolóját, és arra jutott, hogy a kormány új kedvencének igencsak megérte a kormány új kedvencének lenni.

A kommunikációs bizniszben utazó szakember a korábbi favorit Csetényi Csabát váltotta a nagy kampánynyertesek mezőnyének élén - egyes híresztelések szerint ebben Rogán Antal keze is benne lehet, akinek már elege volt abból, hogy a hírek az ő "Pasa parki szomszédjának" tendersikereivel vannak tele.

A helycsere miatt a zsíros megbízások most már nem Csetényi HG 360 Reklámügynöksége, illetve a Network 360 Reklámügynökség Kft.–Affiliate Network Kft. konzorciumnál landolnak, hanem Balásy New Land Media Kft.-jénél. A Miniszterelnöki Kabinetiroda idén januárban 1,94 milliárd, majd februárban 7,88 milliárd forint értékben szerződött a céggel "Az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátására." Tehát a kormányzati kampányokat és a nemzeti konzultációval összefüggő kommunikációs feladatokat már Balásy cége végzi, míg tavaly a Tudta? és az Üzenjük Brüsszelnek kampányokon még Csetényi-cégek kerestek jól.

Balásy felemelkedését jól jellemzi, hogy a 2013 júniusában alapított New Land Mediának 2015-ig összesen nem volt annyi bevétele, mint az MNB-s bankjegycsere-program 450 millió forintos kommunikációja.

A szakember másik cége, a kreatívgyártó Lounge Design tavaly a legnagyobb port a hírhedt menekültellenes gyűlöletkampánnyal kavarta, de az övék volt az 1956-os emlékév 400 milliós megbízása is.

Bár az igazi nagy ugrást várhatóan majd a jövő évi beszámoló mutatja meg, már a 2016-os évre vonatkozó papír is szép sikerekről mesél. A New Land Media éves nettó árbevétele 1 milliárd 503 millió forint volt, anyagjellegű ráfordításként 1 milliárd 393 millió forintot számoltak el, gyaníthatóan médiavásárlásokra. A személyi ráfordítások 52 millió forintot vittek el. A mindössze három embert foglalkoztató cég 46 millió forintos nyereséggel számolhatott, osztalékot nem fizettek.

A nyolc embert foglalkoztató Lounge Design 2016-ban 783 millió forintos értékesítésből származó nettó bevételt ért el, egyéb forrásokból 15 millió forint folyt be. Anyagjellegű költségként 624 millió forintot, személyi kiadásként 16 millió forintot tüntettek fel. Adózott eredményük 115 millió forintra jött ki, ebből 100 millió forint osztalékot fizetnek ki, csak Balásynak, mivel ő a 100 százalékos tulajdonos.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!