2p

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. az idén 7,6 milliárd forintot költ sztrádafelújításra, mintegy 100 millió forinttal többet, mint 2005-ben. A munkák májusban indulnak, egy hónappal korábban, mint tavaly.

Az idei 7,6 milliárdos keretösszegből 4,2 milliárd forint jut az utak felújítására, 3,1 milliárd a hídfelújításokra, és mintegy 300 millió forint az egyéb munkákra az Állami Autópályakezelőnél (ÁAK).

Bár néhány kisebb beruházás és a 2006-ról áthúzódó hídfelújítások már áprilisban elkezdődnek, a komolyabb munka májusban kezdődik. A kedvező időjárás mellett az is gyorsítja a felújítások elindulását, hogy a tervek nagy része már 2006-ban elkészült. A társaság üzleti tervét is korán sikerült kidolgozni, ezért a közbeszerzési eljárások egy részét már az év elején el lehetett indítani.

A felújítási program idei első eleme az M1-es autópálya bal oldalán a 145,5 és 160,5 kilométerszelvény közötti szakasz rendbetétele lesz. A munkálatok július végéig tartanak, majd a Forma 1-es Magyar Nagydíjat követően ugyanitt a jobb oldalt hozzák helyre.

szeptember 3-ától október 1-ig az M7-es autópálya törökbálinti szakaszán, az M1-M7-es elválási pontjától az M0-ásig a Balaton felé vezető oldalon dolgoznak majd az útépítők. A munkálatok méretére jellemző, hogy az építkezés idejére az M1-es autópályát és az M0-ás autóutat jelölik ki terelőútnak, így itt jelentősek lesznek majd a torlódások.

Az idén hetven hídon terveznek kisebb-nagyobb beavatkozásokat. Ebből negyven munkálat kisebb volumenű lesz, például korrozióvédelmi festés.

Az M3-as autópálya és az M0-ás autóút csomópontjának építése március 19-én kezdődött, és a tíz napig tartó első ütemben a csomóponti hidak gerendáit emelik be a kivitelezők, akik az első héten a bal pálya, a másodikon a jobb pálya felett dolgoznak.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!