Az idei 7,6 milliárdos keretösszegből 4,2 milliárd forint jut az utak felújítására, 3,1 milliárd a hídfelújításokra, és mintegy 300 millió forint az egyéb munkákra az Állami Autópályakezelőnél (ÁAK).
Bár néhány kisebb beruházás és a 2006-ról áthúzódó hídfelújítások már áprilisban elkezdődnek, a komolyabb munka májusban kezdődik. A kedvező időjárás mellett az is gyorsítja a felújítások elindulását, hogy a tervek nagy része már 2006-ban elkészült. A társaság üzleti tervét is korán sikerült kidolgozni, ezért a közbeszerzési eljárások egy részét már az év elején el lehetett indítani.
A felújítási program idei első eleme az M1-es autópálya bal oldalán a 145,5 és 160,5 kilométerszelvény közötti szakasz rendbetétele lesz. A munkálatok július végéig tartanak, majd a Forma 1-es Magyar Nagydíjat követően ugyanitt a jobb oldalt hozzák helyre.
szeptember 3-ától október 1-ig az M7-es autópálya törökbálinti szakaszán, az M1-M7-es elválási pontjától az M0-ásig a Balaton felé vezető oldalon dolgoznak majd az útépítők. A munkálatok méretére jellemző, hogy az építkezés idejére az M1-es autópályát és az M0-ás autóutat jelölik ki terelőútnak, így itt jelentősek lesznek majd a torlódások.
Az idén hetven hídon terveznek kisebb-nagyobb beavatkozásokat. Ebből negyven munkálat kisebb volumenű lesz, például korrozióvédelmi festés.
Az M3-as autópálya és az M0-ás autóút csomópontjának építése március 19-én kezdődött, és a tíz napig tartó első ütemben a csomóponti hidak gerendáit emelik be a kivitelezők, akik az első héten a bal pálya, a másodikon a jobb pálya felett dolgoznak.