2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Számtalanszor volt már arról szó, hogy a MÁV piaci körülmények között fog működni, majd minden év végén 100 milliárdos számlát enged el az állam. Most újra jön az ígéret, miszerint januártól az uniós követelményekhez igazítják, közelítik a MÁV szervezeti felépitését, igyekeznek gyorsítani a fejlesztést.

A puding próbája az evés, mondják erre a fanyalgók.

Bejelentették azt is, hogy tegnap késo délután sikerült négyéves együttmuködési megállapodást aláírni a négy nagy vasúti szakszervezettel. Az új szervezet azt jelenti, hogy négy önálló üzletág alakul saját vezetovel, a személyszállítási, árufuvarozási, a gépészeti és a pályavasúti üzletág, vezetoiket pályázat alapján válsztották ki. Udvari László elnök kifejtette, hogy a hazai és a nemzetközi szállítási igényekhez képest túlméretezett a vasúthálózat, hiszen a forgalom kétharmada bonyolódik le a kisebbik felén, a nagyobbikon csak egyharmad.Egyébként 7700 kilométer a vasúthálózat.

Nem akarják megszüntetni a szárnyvonalakat, de megpróbálják majd régiós vasúti társaságoknak átadni, ha lesznek vállalkozó regionális önkormányzatok. A MÁV erejének nagy részét a forgalmas központi hálózat fejlesztésére összpontosítják. A kormány a MÁV adósságából 60 milliárd forintot átvállalt, de nem tudja a költségvetés teljesen magára vállalni a személyszállítás veszteségének megtéritését, a fejlesztéshez is kedvezo bankhiteleket kell majd felvenni hosszú távra, állami garanciával. E mellett bérelnek majd modern kocsikat is.

A regionális vasutaknál számítanak majd az Európai Unió regionális fejlesztési kereteire, valószínuleg kevesebb, jobban képzett vasutasra lesz szükség, de támogatják a tovább- és átképzést. A reform sikeréhez kapcsolódóan öt százalékos reformprémiummal toldhatják meg az Érdekegyezteto Tanácsban kialakuló béremelést. A jegyárak emelésére hét százalékos javaslatot tettek, de ezt eddig még nem hagyta jóvá a Pénzügyminisztérium.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!