Az on-line szelvények nagy előnye az olcsóság és az egyszerű használat. A kedvező fogadtatást bizonyítja például a ValuPage.com, ahol a látogatók (unique visitors) száma két év alatt 100.000-ről mára 2,6 millióra nőtt. A legnagyobb játékosok, a CoolSavings.com, a MySavings.com, vagy a Bizrate.com 5 milliósnál is nagyobb forgalommal dicsekedhetnek.
Az on-line kupon oldalak működése igen egyszerű. A látogató rövid, a legfontosabb adatokat tartalmazó regisztráció után válogathat a különböző kategóriákba sorolt kuponok között. A kiválasztott és kinyomtatott szelvényről a legközelebbi vásárláskor a pénztáros leolvassa a vonalkódot és a szelvényt web-pénzre váltja. Ezt azután megfelelő boltban, vagy egy adott márkájú termék vásárlásakor készpénzként lehet felhasználni. Az Egyesült Államokban, ahol a szelvényvagdosásnak és az árengedmény-vadászatnak komoly hagyománya van mindez több, mint játék. Szakértők szerint az on-line kuponok használatával egy négytagú család csupán az élelmiszervásárlásnál évi 1000 dollárnál is többet takaríthat meg.
A legnépszerűbb on-line kupon kategóriák
Sorrend | Kategória | Részesedés % |
1. | Élelmiszer | 59 |
2. | Könyv | 32 |
3. | Egészség | 30 |
4. | Zene | 26 |
5. | Szépségápolás | 17 |
6. | Gyorsétkezés | 16 |
7. | Ruházat | 14 |
8. | Játék | 14 |
9. | Egyéb étterem | 13 |
10. | Elektronika | 13 |
Forrás: NDP Group Inc.
Az on-line kupon kiválóan alkalmas a vásárlók figyelmének megragadására, az érdeklődés felkeltésére és a termék/szolgáltatás kipróbálására való csábításra. A negyedik fázis, az ismételt vásárlásra való késztetés már más megoldásokat igényel. Ez az a pont, ahol vissza kell térni a kereskedelem klasszikus szabályaihoz. Mint ahogy egy áruház építését sem lehet a harmadik emelettel kezdeni, az e-üzleteknél is először a kereskedelmi alapokat kell megteremteni, mielőtt kuponos, vagy más lojalitás építő programba kezdenénk.