HUNT, M. W. [1998]: From local to global. Advanced Materials and Processes, 154. köt. 3. sz. szeptember, 2. o.
JOHN, G. WEISS, A. M. DUTTA, S. [1999]: Marketing in Technology-Intensive Markets: Toward a Conceptual Framework. Journal of Marketing, október, külön kiadás, 63. köt. 78-92. o.
LAMPEL, J MITZBERG, H.[1996]: Customizing Customization. Sloan Management Review , ősz
LARDNER, J. [1999]:Your every command. Consumers are getting the 'one-to-one' treatment. U.S. News &World Report, Vol. 127 Issue 1, July 5, 44-46. o.
LAVIDGE, R. J. [1999]: Mass Customization Is Not An Oxy-Moron. Journal of Advertising Research, 39. köt. 4. sz. július-augusztus, 70-73. o.
LUCAS, S. [1999]: One on one. Brandweek, 40. köt. 35. sz. Media Outlook, szeptember 20. 16-22. o.
PEPPER, D.ROGERS, M. [1999]: Is Your Company Ready for One-to-One Marketing? Harvard Business Review, 77. köt. 1. sz. jaunár-február, 151-161. o.
PINE II, B. J.PEPPERS, D.ROGERS, M. [1995]: Do You Want to Keep Your Customers Forever? Harvard Business Review, március-április
SCHONFELD, E. [1998]: The customized, digitized, have-it-your-way economy. Fortune, 138. köt. 6. sz. szeptember 28. 114-121. o.
SIMON, H. A: A korlátozott racionalitás. A racionalitás mint folyamat és mint gondolkodási produktum. KJK, 1982. 59-86.o.
RIEKER, J.SCHAEFER, J. [1997]: Rendet teremteni az adatözönben. Vezetéstudomány, XXVIII. évf. 11. sz. november, 51-53. o.
STEVE, A. [1999]: Mass Customization. Computerworld, 33. köt. 36. sz. szeptember 6, 54-55. o.
STEWART, T. A. [1999]: Customer Learning is a Two-Way Street. Fortune, 139. köt. 9. sz. május 10. 158-160. o.
SWEAT, J. [1999]: When Customers Are King. Information Week, 754. sz. szeptember 27. 362-368. o.
TÓFALVI GYULA [1996]: Rugalmas specializáció. OMFB tanulmány, Budapest
TOFFLER, A. [1984]: Information Explosion, Futuribles, No.74
ZELENY, M. [1996]: Customer-specific value chain: Beyond mass customization? (Editorial.) Human Systems Management, 15.köt. 2.sz. 93-98.o.
ZELENY, M. [1997]: The decline of forecasting. Human Systems Management, 16. köt 1.sz., 1-3. o.