2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Miközben majd minden európai országban leépítésekkel kell számolni az Opel eladását követő reorganizáció során, addig Magyarországon akár bővítésre is sor kerülhet. Német lapértesülések szerint ugyanis Szentgotthárdra helyezik át az Opel motor- és sebességváltó gyártását a német központból.

A németországi Rüsselsheimből Szentgotthárdra helyezik át az Opel motor- és sebességváltó gyártását - értesült a Frankfurter Allgemeine Zeitung. A német napilap keddi számában megjelenő információról az újság internetes kiadásában számolt be hétfőn, ismertetve az Opel új tulajdonosa, az osztrák-kanadai beszállítói konszern, a Magna által tervezett németországi, illetve európai leépítési terveket. Ezek részeként - mint a Frankfurter Allgemeine Zeitung írta - a legnagyobb németországi gyárból, a Hessen tartományban lévő rüsselsheimi üzemből a 14 700 alkalmazott közül 1400-at bocsátanak el. A leépítés fő oka, hogy a motor- és sebességváltó gyártást külföldre, mégpedig Szentgotthárdra helyezik át.

A lap úgy tudja, hogy a Magna európai méretekben a korábban tervezettnél több, összesen 11 000 munkahely megszüntetését tervezi, ebből legkevesebb 4500 alkalmazottnak Németországban mondanak fel. A korábbi értesülések 10 500 fő elbocsátásról szóltak.

Bár a németországi adatok ellentmondásosak, az a kiszivárgott tervek szerint bizonyosnak tűnik, hogy a leépítések leginkább az észak-rajna-vesztfáliai tartományban lévő bochumi üzemet érintik, ahol a tervek szerint több mint 2000 állás szűnik meg. Bochumból a motor- és sebességváltó gyártást szintén külföldre helyezik át, mégpedig egy Bécs melletti üzembe.

A Rajna-Pfalz tartományban lévő Kaiserslautern Opel-üzemében 460 alkalmazott elbocsátását tervezik. A munkahelyek megszüntetése egyedül a türingiai Eisenachban lévő gyárat nem érinti, igaz azon az áron, hogy a Magna a spanyolországi Zaragoza üzeméből termelési kapacitásokat a türingiai gyárba helyez át. A spanyolországi gyárból pedig több ezer alkalmazott kerül elbocsátásra.

Németország mellett a tervezett leépítések leginkább Belgiumot sújtják. A Magna a hírek szerint bezárja az Astra gyártásával foglalkozó antwerpeni üzemet, és az országban összesen 2500 munkahely szűnik meg. A sorban ezután Spanyolország, majd Anglia következik. A két országban a kiszivárgott értesülések szerint 2100, illetve 1400 munkahely szűnik meg.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!