A TV2 idei legsikeresebb műsora véget ért, Az ének iskolája a műsor egésze alatt tapasztalható módon zárta az évadot. Minden célcsoportban ugyanis a csatorna legerősebb programja volt, ám míg a teljes lakosságot tekintve a legnagyobb nézőszámot érte el a múlt héten, addig a hirdetőknek fontos 18-49-es korosztályban csak a hetedik helyre fért be. A Szulák Andrea által mentorált Juhos Zsófi győzelmével zárult tehetségkutatónált a legnépszerűbb RTL-es műsorok mellett a hétvégi Forma-1-es nagydíj is nagyobb nézettséget ért el.
Az ének iskolájának sikere ahhoz is hozzájárult, hogy az utána következő műsor, az Összezárva Friderikusszal is kifejezetten magas nézettséget ért el mind a teljes lakosságot, mind a kereskedelmi célcsoportot tekintve. Más kérdés, hogy a talkshowban az eddigi „legerősebb” vendégét fogadta Friderikusz Sándor, a korábbi miniszterelnököt, Gyurcsány Ferencet, aki van annyira megosztó személyiség, hogy hívei mellett az őt utálók is leültek a képernyők elé. Ennek köszönhetően a vasárnap estét a kereskedelmi célcsoportban is behúzta a TV2, amire immár hetek óta nem volt példa. Sőt, várakozásunk szerint az előttünk álló nyári hónapokban sem valószínű, hogy ezt meg tudná ismételni.
A TV2 heti átlagos közönségaránya ugyanakkor főműsoridőben a 18-49-es célcsoportban még soha nem volt ilyen alacsony, mint a múlt héten, pedig korábban az is előfordult, hogy hatósági büntetés miatt csak hat napon sugázott műsort. A vasárnap estétől eltekintve egyébként a kereskedelmi célcsoportban eljutottunk oda, amit az elmúlt hónapok trendjei már előrevetítettek, vagyis az RTL Klub immár teljesen más szinten mozog, mint a korábbi nagy vetélytársa. A TV2 számára pedig a F+ és a Cool lett a fő konkurens, amelyek valamelyikétől egyébként a mögöttünk hagyott héten a már említett vasárnap mellett csupán hétfőn tudott "meglépni".
Ráadásul más kisebb csatornák is borsot törtek a többiek orra alá. Szombaton például több nagyobb csatornát is megelőzve a BL-döntő révén a Sport 1 volt az egyik legnézettebb adó. A tévétársaság közleménye szerint a Barcelona és a Juventus összecsapása alatt Magyarország legnézettebb csatornája voltak a teljes lakosság tekintetében. A meccs a 18-49 éves férfiak körében pedig közel 20 százalékos közönségarányt ért el, míg ugyanebben a célcsoportban a nőket is figyelembe véve a tévé előtt ülők közül nagyjából minden hetedik a döntőt követte.
Ugyanakkor a hét legnézettebb sportolóinak mégsem Messiék számítottak. A nem túl izgalmas Forma-1-es kanadai futam ugyanis jelentősen nagyobb érdeklődés mellett futott a Duna TV-n. A nemzeti főadónak számító csatornának egyébként kifejezetten szerencséje volt, hiszen a szombati időmérő és a pénteki barátságos válogatott labdarúgó mérkőzés is sokkal több nézőt érdekelt, mint általában bármely más ott sugárzott műsor. Így a Duna TV (önmagához képest) ismét viszonylag erős közönségaránnyal zárta a hetet.
A hét szerintünk legnagyobb meglepetése egyébként az RTL Klubhoz kapcsolódik. A kereskedelmi célcsoportban ugyanis nem a Barátok közt volt a legnézettebb műsor. Noha csak kis különbséggel, de a Dr. Csont foglalta el a trónt. Igaz, a teljes lakosságban már Berényiékre voltak a legtöbben kíváncsiak az RTL-re kapcsolók.
A mögöttünk hagyott 23. héten tehát hat estét (19-23 óra között) megnyert a kereskedelmi célcsoportban (19-49 évesek) az RTL, amelyet a képernyők előtt ülők 18,4 százaléka nézett átlagosan. A TV2-t a készülékek előtt ülők 9,2 százaléka követte. A Cool mellett a F+ is átugrotta a 7 százalékos szintet (7,6, illetve 7,1% SHR). A Duna TV, ahogy fent jeleztük, ismét erősebben zárt, a közönségaránya 5,6 százalék lett. A középmezőnyt a Viasat 3 (3% SHR) zárta.
mfor.hu