4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A teljes lakosság körében szép számokat hozott Az ének iskolájának fináléja. Volt ugyanakkor néhány meglepetés a héten.

A TV2 idei legsikeresebb műsora véget ért, Az ének iskolája a műsor egésze alatt tapasztalható módon zárta az évadot. Minden célcsoportban ugyanis a csatorna legerősebb programja volt, ám míg a teljes lakosságot tekintve a legnagyobb nézőszámot érte el a múlt héten, addig a hirdetőknek fontos 18-49-es korosztályban csak a hetedik helyre fért be. A Szulák Andrea által mentorált Juhos Zsófi győzelmével zárult tehetségkutatónált a legnépszerűbb RTL-es műsorok mellett a hétvégi Forma-1-es nagydíj is nagyobb nézettséget ért el.

Az ének iskolájának sikere ahhoz is hozzájárult, hogy az utána következő műsor, az Összezárva Friderikusszal is kifejezetten magas nézettséget ért el mind a teljes lakosságot, mind a kereskedelmi célcsoportot tekintve. Más kérdés, hogy a talkshowban az eddigi „legerősebb” vendégét fogadta Friderikusz Sándor, a korábbi miniszterelnököt, Gyurcsány Ferencet, aki van annyira megosztó személyiség, hogy hívei mellett az őt utálók is leültek a képernyők elé. Ennek köszönhetően a vasárnap estét a kereskedelmi célcsoportban is behúzta a TV2, amire immár hetek óta nem volt példa. Sőt, várakozásunk szerint az előttünk álló nyári hónapokban sem valószínű, hogy ezt meg tudná ismételni.


A TV2 heti átlagos közönségaránya ugyanakkor főműsoridőben a 18-49-es célcsoportban még soha nem volt ilyen alacsony, mint a múlt héten, pedig korábban az is előfordult, hogy hatósági büntetés miatt csak hat napon sugázott műsort. A vasárnap estétől eltekintve egyébként a kereskedelmi célcsoportban eljutottunk oda, amit az elmúlt hónapok trendjei már előrevetítettek, vagyis az RTL Klub immár teljesen más szinten mozog, mint a korábbi nagy vetélytársa. A TV2 számára pedig a F+ és a Cool lett a fő konkurens, amelyek valamelyikétől egyébként a mögöttünk hagyott héten a már említett vasárnap mellett csupán hétfőn tudott "meglépni".

Ráadásul más kisebb csatornák is borsot törtek a többiek orra alá. Szombaton például több nagyobb csatornát is megelőzve a BL-döntő révén a Sport 1 volt az egyik legnézettebb adó. A tévétársaság közleménye szerint a Barcelona és a Juventus összecsapása alatt Magyarország legnézettebb csatornája voltak a teljes lakosság tekintetében. A meccs a 18-49 éves férfiak körében pedig közel 20 százalékos közönségarányt ért el, míg ugyanebben a célcsoportban a nőket is figyelembe véve a tévé előtt ülők közül nagyjából minden hetedik a döntőt követte.

Ugyanakkor a hét legnézettebb sportolóinak mégsem Messiék számítottak. A nem túl izgalmas Forma-1-es kanadai futam ugyanis jelentősen nagyobb érdeklődés mellett futott a Duna TV-n. A nemzeti főadónak számító csatornának egyébként kifejezetten szerencséje volt, hiszen a szombati időmérő és a pénteki barátságos válogatott labdarúgó mérkőzés is sokkal több nézőt érdekelt, mint általában bármely más ott sugárzott műsor. Így a Duna TV (önmagához képest) ismét viszonylag erős közönségaránnyal zárta a hetet.

A hét szerintünk legnagyobb meglepetése egyébként az RTL Klubhoz kapcsolódik. A kereskedelmi célcsoportban ugyanis nem a Barátok közt volt a legnézettebb műsor. Noha csak kis különbséggel, de a Dr. Csont foglalta el a trónt. Igaz, a teljes lakosságban már Berényiékre voltak a legtöbben kíváncsiak az RTL-re kapcsolók.

A mögöttünk hagyott 23. héten tehát hat estét (19-23 óra között) megnyert a kereskedelmi célcsoportban (19-49 évesek) az RTL, amelyet a képernyők előtt ülők 18,4 százaléka nézett átlagosan. A TV2-t a készülékek előtt ülők 9,2 százaléka követte. A Cool mellett a F+ is átugrotta a 7 százalékos szintet (7,6, illetve 7,1% SHR). A Duna TV, ahogy fent jeleztük, ismét erősebben zárt, a közönségaránya 5,6 százalék lett. A középmezőnyt a Viasat 3 (3% SHR) zárta.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!