Csütörtökön jelentették be, hogy 17 év és 7288 epizód után távozik a Barátok közt producere, Kalamár Tamás. A váltás kapcsán kiadott közlemény idézte a producert, aki úgy nyilatkozott: már egy éve ott akartam hagyni a sorozatot, de csak mostanra jöttek össze úgy a körülmények, hogy közös megegyezéssel sikeres legyen az átmenet. A sorozatot gyártó UFA Magyarország azt közölte: Kalamár Tamás nem csupán a Barátok közt sikerének volt élharcosa, hanem a Szeress most! telenovella, illetve a Csalfa karma websorozat készítésekor is ő képviselte a megvalósításhoz szükséges kreatív erőt. Utódja kreatívproducerként Rozgonyi Ádám lesz. Ő 1999 és 2006 között rendezőként már részt vett a Barátok közt alakításában.
A Barátok közt kapcsán voltak korábban arról szóló pletykák, hogy az RTL Klub szívesen nyugdíjazná az immár 17 éves teleregényt. Erre azonban aligha mostanában fog sor kerülni, hiszen a sorozat hosszú ideje állócsillagnak számít a tévés nézettségi listák élén. Miközben az elmúlt évtizedben számottevően változtak a médiafogyasztási szokások, és a gazdasági/technikai körülmények új formátumokat hívtak életre, a Barátok között sok százezer magyar számára az esti tévézés alfája és omegája.
Az új producernek, Rozgonyi Ádámnak a sajtóban megjelent nyilatkozata szerint rövid távon nem terveznek változásokat. A viszonylag konzervatív szokásokat mutató hazai nézők megtartásában valószínűleg ez a legbölcsebb döntés. Márpedig a nézettség mind az RTL Klub, mind a TV2 számára fontos, így mindkét csatorna igyekszik mindent megtenni a magasabb közönségarányért.
Ennek a leginkább kézzelfogható eszköze a sajátgyártású műsorok, melyek közül az X-Faktorról már többször megemlékeztünk itt, az mfor.hu-n az utóbbi hónapokban, és amely nem tudta megtartani a kiemelkedő számú nézőtáborát. Így az RTL Klub számára különösen fontos, hogy két hétköznapi szappanoperája remekeljen. Ezeknek köszönhetően ugyanis a hétköznapi nézettségi versenyt az RTL Klub szinte mindig vezeti.
Például a múlt héten is ismerősnek tűnő eredmény alakult ki, hiszen a hétköznap estéket az RTL Klub, a hétvégét viszont a TV2 nyerte. Főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49 évese körében az RTL Klub 18,6 százalékos közönségarányt ért el, míg a TV2 –t a készülékek előtt ülők 13,5 százaléka nézte átlagosan. A középmezőnyt újra a Cool vezeti (7,4% SHR), majd a F+ (5,7% SHR) következik. Az M1 ismét meglehetősen gyengén szerepelt (3,1% SHR), amit még a Viasat is megelőzött 4 százalékos közönségaránnyal.
mfor.hu