3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Január eddigi legérdekesebb tévés híre szerint távozik a Barátok közt producere, Kalamár Tamás 17 év után intett búcsút a sorozatnak. Az RTL Klub egyik vezető műsora a nézettségi lista élén köszönt el tőle.

Csütörtökön jelentették be, hogy 17 év és 7288 epizód után távozik a Barátok közt producere, Kalamár Tamás. A váltás kapcsán kiadott közlemény idézte a producert, aki úgy nyilatkozott: már egy éve ott akartam hagyni a sorozatot, de csak mostanra jöttek össze úgy a körülmények, hogy közös megegyezéssel sikeres legyen az átmenet. A sorozatot gyártó UFA Magyarország azt közölte: Kalamár Tamás nem csupán a Barátok közt sikerének volt élharcosa, hanem a Szeress most! telenovella, illetve a Csalfa karma websorozat készítésekor is ő képviselte a megvalósításhoz szükséges kreatív erőt. Utódja kreatívproducerként Rozgonyi Ádám lesz. Ő 1999 és 2006 között rendezőként már részt vett a Barátok közt alakításában.


A Barátok közt kapcsán voltak korábban arról szóló pletykák, hogy az RTL Klub szívesen nyugdíjazná az immár 17 éves teleregényt. Erre azonban aligha mostanában fog sor kerülni, hiszen a sorozat hosszú ideje állócsillagnak számít a tévés nézettségi listák élén. Miközben az elmúlt évtizedben számottevően változtak a médiafogyasztási szokások, és a gazdasági/technikai körülmények új formátumokat hívtak életre, a Barátok között sok százezer magyar számára az esti tévézés alfája és omegája.


Az új producernek, Rozgonyi Ádámnak a sajtóban megjelent nyilatkozata szerint rövid távon nem terveznek változásokat. A viszonylag konzervatív szokásokat mutató hazai nézők megtartásában valószínűleg ez a legbölcsebb döntés. Márpedig a nézettség mind az RTL Klub, mind a TV2 számára fontos, így mindkét csatorna igyekszik mindent megtenni a magasabb közönségarányért.

Ennek a leginkább kézzelfogható eszköze a sajátgyártású műsorok, melyek közül az X-Faktorról már többször megemlékeztünk itt, az mfor.hu-n az utóbbi hónapokban, és amely nem tudta megtartani a kiemelkedő számú nézőtáborát. Így az RTL Klub számára különösen fontos, hogy két hétköznapi szappanoperája remekeljen. Ezeknek köszönhetően ugyanis a hétköznapi nézettségi versenyt az RTL Klub szinte mindig vezeti.


Például a múlt héten is ismerősnek tűnő eredmény alakult ki, hiszen a hétköznap estéket az RTL Klub, a hétvégét viszont a TV2 nyerte. Főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49 évese körében az RTL Klub 18,6 százalékos közönségarányt ért el, míg a TV2 –t a készülékek előtt ülők 13,5 százaléka nézte átlagosan. A középmezőnyt újra a Cool vezeti (7,4% SHR), majd a F+ (5,7% SHR) következik. Az M1 ismét meglehetősen gyengén szerepelt (3,1% SHR), amit még a Viasat is megelőzött 4 százalékos közönségaránnyal.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!