Tavaly még komolyan vették az amerikai médiá és a hirdetők is a 2001 szeptember 11-i terrortámadás évfordulóját. Idén már a pénz dominál.
2002 szeptember 11-én számos esetben volt megfigyelhető hogy a hirdetési üzletben dolgozókon erőt vett a morál, és a hirdetések háttérbe szorultak. A csatornák speciális adással készültek, míg a legtöbb hirdető aznap nem reklámozta termékeit.
Nem csoda, hogy az aznapra jutó hirdetési bevételek az átlagos érték felét sem hozták. Éppen ezért a piac szereplői úgy döntöttek, hogy idén nem gyászolnak, menjen az üzlet a maga megszokott kerékvágásában. A legnagyobbak mind jelen lesznek a piacon. A Coca-Cola például, amely 2002. szeptember 11-én felfüggesztette reklámjait, kijelentette, hogy ezen az őszön semmi ilyet nem tervez. Hasonlóan nyilatkozott az American Express is, amely tavaly a tragédia évfordulójának egész hetében nem hirdetett.
A médiavásárlással foglalkozó cégek egyike sem jelezte a beszámolók szerint, hogy az ügyfeleik még emlékeznének a két évvel ezelőtt világszenzációt keltő terrortámadásra. Persze az ő szempontjaik is érthető, hiszen az események jelentős mértékben rontották az üzletmenetüket. Emellett szeptember 11 később alapjául szolgált az amerikai támadásnak Afganisztánban, és részben Irakban is, amelyek megint csak rontották a hirdetési piacot.
A televíziók, amelyek a bevételeiknél érzékelték a rendkívüli állapotot szintén szeretnék elfelejteni a történteket. Az ABC, a Fox és a CBS azt tervezik, hogy aznap a rendes műsorstruktúra szerint sugároznak, míg az NBC szokásos hirdetési rendje mellett tette le a garast. Ezek után nem meglepő az egyik legnagyobb reklámügynökség a ZenithOptimedia amerikai vezetőjének szavai. Richard Hamilton elmondta "Nem hinném, hogy ennek a napnak valamiféle gyászünneppé kellene válnia, s feltehetőleg nem is lesz így."
Szeptember 11: Csak semmi moralizálás!
Tavaly még komolyan vették az amerikai médiák és a hirdetők is a 2001 szeptember 11-i terrortámadás évfordulóját. Idén már a pénz dominál.