2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tavaly még komolyan vették az amerikai médiák és a hirdetők is a 2001 szeptember 11-i terrortámadás évfordulóját. Idén már a pénz dominál.

Tavaly még komolyan vették az amerikai médiá és a hirdetők is a 2001 szeptember 11-i terrortámadás évfordulóját. Idén már a pénz dominál.

2002 szeptember 11-én számos esetben volt megfigyelhető hogy a hirdetési üzletben dolgozókon erőt vett a morál, és a hirdetések háttérbe szorultak. A csatornák speciális adással készültek, míg a legtöbb hirdető aznap nem reklámozta termékeit.

Nem csoda, hogy az aznapra jutó hirdetési bevételek az átlagos érték felét sem hozták. Éppen ezért a piac szereplői úgy döntöttek, hogy idén nem gyászolnak, menjen az üzlet a maga megszokott kerékvágásában. A legnagyobbak mind jelen lesznek a piacon. A Coca-Cola például, amely 2002. szeptember 11-én felfüggesztette reklámjait, kijelentette, hogy ezen az őszön semmi ilyet nem tervez. Hasonlóan nyilatkozott az American Express is, amely tavaly a tragédia évfordulójának egész hetében nem hirdetett.

A médiavásárlással foglalkozó cégek egyike sem jelezte a beszámolók szerint, hogy az ügyfeleik még emlékeznének a két évvel ezelőtt világszenzációt keltő terrortámadásra. Persze az ő szempontjaik is érthető, hiszen az események jelentős mértékben rontották az üzletmenetüket. Emellett szeptember 11 később alapjául szolgált az amerikai támadásnak Afganisztánban, és részben Irakban is, amelyek megint csak rontották a hirdetési piacot.

A televíziók, amelyek a bevételeiknél érzékelték a rendkívüli állapotot szintén szeretnék elfelejteni a történteket. Az ABC, a Fox és a CBS azt tervezik, hogy aznap a rendes műsorstruktúra szerint sugároznak, míg az NBC szokásos hirdetési rendje mellett tette le a garast. Ezek után nem meglepő az egyik legnagyobb reklámügynökség a ZenithOptimedia amerikai vezetőjének szavai. Richard Hamilton elmondta "Nem hinném, hogy ennek a napnak valamiféle gyászünneppé kellene válnia, s feltehetőleg nem is lesz így."

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!