A Combinókat legutoljára augusztus elsején kellett kivonni a forgalomból, akkor ajtóműködési problémák miatt. A szerelvények javításával a gyártó cég, a Siemens augusztus 17-én végzett, egyúttal az 1-es villamos vonalán tesztelte azokat, forgalomba állásuk időpontjáról azonban csak a közlekedési vállalat dönthet.
Mint ismert, júliusban más problémák, a felsővezeték-tartó oszlopok kidőlése miatt szünetelt ideiglenesen a forgalom a 4-es, 6-os vonal Jászai Mari tér és Moszkva tér közötti szakaszán. A nagykörúti felsővezeték-építés körüli anomáliák az első becslések szerint 50-100 millió forint többletköltséget okoztak a BKV-nak, nyilatkozta a vezérigazgató a minap az Inforádiónak.
Aba Botond hozzátette: a kártérítés ügyében tárgyalás indul a kivitelező Siemens-szel, de elképzelhető, hogy a közlekedési vállalat perre viszi az ügyet. A német cégtől csak akkor veszik át a nagykörúti beruházást, ha az írásban ad garanciát a további megfelelő működésre.
Menedzsment Fórum
Szeptember elejéig kell várnunk a Combinókra
Bár a BKV jelenleg is teszteli a Siemens által múlt héten készre jelentetett Combino-villamosokat, azok - a korábbi ígéretek ellenére - mégsem ezen a héten, hanem csak szeptember elején állnak üzemszerűen forgalomba a Nagykörúton.