A Hyundai tavaly szeptember 3-án kezdte meg a Hyundai i30 és az i30 cw típusú kisautók sorozatgyártását. Az idei első félévben 50 ezer darab autót és 100 ezer darab sebességszekrényt gyártottak. A közeljövőben beindul a harmadik modell - a Kia Venga - családi kocsi sorozatgyártása is.
"Azzal számolunk, hogy e kocsi is iránt nagy lesz a kereslet, ezért mindenképpen szükség van termelésünk bővítésére" - állítja a szóvivő.
A Hyundai júniusban kezdett új munkaerőt keresni, s az addigi 1835 alkalmazott létszáma mára meghaladja a 2000-t.
A terv az, hogy az autógyár 2011-ben áttérne a három műszakra. Ez összefüggésben van azzal, hogy 2011-ben bevezetik a negyedik modell gyártását is, s az évi termelés eléri az eredetileg tervezett 300 ezer darabot. A sebességváltó szekrényekből akkorra félmilliót kíván gyártani a dél-koreai autógyár. A három műszakos munkarendnél a gyárnak mintegy 3400 alkalmazottra lesz szüksége. A beszállító cégek további 10 500 munkást alkalmaznak.
A nosovicei beruházások összértéke meghaladja az 1,1 milliárd eurót, ami az eddigi legnagyobb külföldi beruházás Csehországban.
A Hyundai autógyár leányvállalata, a szintén dél-koreai Kia Motors, az észak-szlovákiai Zsolnán épített autógyárat, amelyben három éve indult meg a sorozatgyártás. A tervek szerint a jövőben a két autógyár szorosabban együttműködik, és evégett a két nagy ipari központ - a cseh Ostrava és a szlovák Zsolna - között autópálya is épül majd.
MTI/Menedzsment Fórum