Andrej Baksejev, az AirUnion alapját alkotó Krasair légitársaság igazgatója a lap kérdésére megerősítette, hogy mind az állam, mind a magánrészvényesek Borisz Abramovicsot javasolták a vezérigazgatói tisztségre, s e javaslatot levélben juttatták el az Állami Vagyonügynökségnek (Roszimmusesztvo). A főhatóság megerősítette, hogy a leveleket megkapta.
Abramovics az ideológusa annak, hogy öt regionális légitársaságból - a Krasairből, a Domogyedovszkije Avialinyiiből, (DAL), a Szamara, az OmszkAir és a Szibaviatransz társaságokból - létrehozzák az AirUniont, így logikus, hogy ő vezesse a holdingot - fejtette ki a lap kérdésére Oleg Pantyelejev, az Aviaport ügynökség elemző szolgálatának vezetője.
Abramovics tervéről 2005-ben kezdte meg a tárgyalásokat az állami hivatalnokokkal. Tavaly májusban Vlagyimir Putyin államfő aláírta azt a rendeletet, amelyben engedélyezte, hogy a holdingot létrehozzák és azt a magántulajdonosok ellenőrizzék. Alekszadr és Borisz Abramovics a Krasair és a Szamara 40, a DAL 48,6, az Omszkavia 70 és a Szibaviatransz 100 százalékának a tulajdonosa, az állam a Krasairben 51, a DAL-ban 50 és a Szamarában 46,5 százalékkal rendelkezik.
Szakértők szerint nem kizárt, hogy január 16-án a vezérigazgató megbízásáig nem jutnak el, hiszen először egyhangúlag el kell fogadni az értékelést és határozatot kell hozni a részvénytársaság létrehozásáról - írta a lap, amely szerint a felelős hivatalnokok a problémák ellenére kizárják az alapító közgyűlés elhalasztásának lehetőségét.