A szerdai figyelmeztető sztrájk várhatóan egy-két járatot érint, de több repülőnél is elképzelhető 5-10 perces késés. Óvári Tamás hangsúlyozta: szándékuk a figyelmeztető sztrájkkal nem a károkozás, hanem a figyelemfelhívás.
Óvári Tamás cáfolta, hogy béremelést követelnének, hangsúlyozta, hogy a pihenőidők szabályozásában nem tudnak megegyezni a munkáltatóval. A Malév szeptemberben még elfogadta a szakszervezet követelését, hogy a pihenőidő az uniós rendeletben meghatározott minimumnál egy-két órával hosszabb legyen. Most azonban a Malév ragaszkodik a minimális hosszúságú pihenőidőhöz, ami Óvári Tamás szerint már a repülés biztonságát is veszélyeztetheti. Vita van az éjszakai szolgálat korlátozásáról is a munkaadó és a munkavállalók között.
A Malév Zrt. vasárnap délután közölte, hogy túlzónak tartja a rövidebb munkaidőre, több pihenőidőre és nagyobb bérre vonatkozó szakszervezeti követeléseket. A közlemény szerint a Malév pilótái és légiutas-kísérői jelentősen kevesebbet töltenek munkában és több pihenőidővel rendelkeznek, mint az átlagos magyar munkavállalók, jövedelmük pedig nemzetközi összehasonlításban is magas, ráadásul az adórendszer átalakítása révén komoly többletjövedelemre tettek szert. A légitársaság vezetése ezért "a valóságtól teljes mértékben elrugaszkodottnak" tartja az igényeket és a sztrájkfenyegetést.
A légitársaság azt is közölte, hogy egy lehetséges sztrájk nemzetközi szinten is nagyon rossz fényt vetne nemcsak a Malévre, de a soros EU-elnökség ideje alatt az ország hírnevére is.
MTI