Egy munkahelyi kapcsolat kialakulásán ma már senki nem lepődik meg, különösen, ha belegondolunk, hogy mennyi időt töltünk a kollégáinkkal - írja az Online Recruitment munkahelyi állásportál. Egy most nyilvánosságra hozott felmérés szerint a kapcsolatok 61 százaléka a munkahelyen kezdődik, és az emberek 94 százaléka flörtöl munkatársaival.
„Ha azon kapod magad, hogy egyik kollégáddal randevúzol, fontos, hogy viselkedj felelősségteljesen - de legalábbis próbáld magatokat kívülről szemlélni. A legfontosabb azonban, hogy tudd különválasztani a munkát és a magánéletet. Ez segíthet abban, hogy megfelelően viselkedj a főnököddel és a munkatársaiddal.”
Hagyd otthon a magánéleti problémákat!
Az összes párnak vannak jó és rossz napjai. Senki nem akar tanúja lenni a szerelmesek veszekedésének. Azért is fontos szétválasztani a magánéletet és a munkát, hogy megmaradjon a tekintélyed a kollégák előtt, másrészt így elérheted, hogy tiszteletben tartsák személyes szférádat.
Ne bizalmaskodj feleslegesen!
Előfordulhat, hogy valakinek nem jön össze a „munkahelyi” randevú. Ha ez történik, mindenképpen kerüld a bizalmas kérdéseket!
Legyél korrekt mindenkihez!
Ha vezető vagy, legyél óvatos, ha úgy döntesz, hogy a párt különböző munkakörökbe helyezed a nehézségek elkerülése végett. Vedd sorba az összes lehetőséget, és dönts a kompetenciáik és képességük alapján, amikor új munkát adsz nekik!
Ha egy kapcsolat megromlik…
Próbálj meg előre gondolkodni a megfelelő megoldáson, ha úgy látod, hogy egy pár hamarosan szétmegy, különösen ha egy kis csoportban vagy cégnél dolgoznak. Ne hagyd, hogy a rossz hangulat eluralkodjon a munkahelyen és viselkedj mindig diplomatikusan!