Hegedűs Miklós elmondta még, hogy az előrejelzéseket általában a nemzeti jövedelemre (GDP) vetítve szokták meghatározni a kutatók - vagyis forintban mérik a cége teljesítményét. Emellett lényeges meghatározni az árufuvarozás területén a kilométer-tonna arányt. De ez a tarifák ingadozása miatt sokszor nem esik egybe a fuvarozok tényleges bevételeivel.
Az elemzéshez szükséges adatokat két forrásból nyerik: egyrészt a Központi Statisztikai Hivatal (KSH), másrészt a Gazdaságkutató Részvénytársaság (GKI) kérdőíves felméréseiből. A következtetéseiket szállítással foglakozó cégek menedzsereinek válaszaiból vonják le. Ezt később vetik egybe az ismert makrogazdasági adatokkal. Ennek révén meglehetősen pontosan jelezhetők előre az ágazat konjunkturális kilátásai.
Forrás: Magyar Közlekedés
Szerény növekedés prognosztizálnak az idei évre
A közlekedési ágazat kilátásai rövid távon nem túl rózsásak - vélekedik Hegedűs Miklós gazdaságkutató, aki szerint gyorsabb fellendülés csak akkor következne be, ha a nyugat-európai konjunktúra megerősödne. Erre azonban a közeljövőben nincs esély. A neves kutató ezért úgy véli, hogy az idén 0-0,5 százalékkal bővülhet a közlekedési ágazat teljesítménye.