2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem várható dinamikus növekedés a médiaiparban, áll a PricewaterhouseCoopers napokban közzétett tanulmányában. A szakemberek szerint a következő öt évben 5 százalék alatt várható a növekedés.

A PwC szerint a gazdasági bizonytalanság miatt visszafogott lesz az új digitális technológiában rejlő növekedési potenciál. Emellett a SARS terjedése, illetve az iraki válság miatt növekvő védelmi kiadások szintén nem tettek jót a fogyasztók és hirdetők bizalmának. A PwC szerint a reklámpiac kilátásai ennek ellenére nem nevezhetők tragikusnak. Az iparág növekedése ugyan nem fogja meghaladni a GDP növekedését, ahogy az a 90-es években történt, de valamennyi területen egészséges fejlődés várható, az új médiumok, pl. a videójátékok és az internetes hirdetések területén pedig kifejezetten gyors lehet a fejlődés.

A jelentés átlagosan 4,8 százalékos éves növekedést vár a globális médiapiacon, amely ily módon a 2002. évi 1,1 trillió dollárról 2007-re 1,4 trillió dollárra növekedhet. Európában, a Közel-Keleten és Afrikában az éves növekedés 4,3 százalék, 341 milliárd dollárról 421 milliárd dollárra. A 2003. évre várt növekedés szerény marad, bár felülmúlja a 2002. évit. Valódi fellendülés a gazdaság és a politikai élet stabilizálódásával párhuzamosan a 2004-2007 közötti időszakban várható. 2006-2007-re remélik, hogy a digitális technológia és a szélessávú kapcsolatok terjedése is belép a növekedés hajtóerői közé.

A szélessávú kapcsolattal rendelkező háztartások száma a 2002. évi 42 millióról 2007-re 153 millióra nő, de ennek kiaknázását a magasabb költségszint és a kalózkodás is nehezíti. A nemzetközi reklámköltés éves átlagban 4,1 százalékkal növekszik majd, az elkövetkező öt év során, 308 milliárd dollárról 375 milliárd dollárra. A jelentés szerint a hirdetők a magasabb elérési értékekkel jellemezhető televízió és rádió felé fordulnak majd a nyomtatott sajtó rovására. Az internetes reklámozás évi 10 százalékkal, 93 milliárd dollárra emelkedik majd.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!