A PwC szerint a gazdasági bizonytalanság miatt visszafogott lesz az új digitális technológiában rejlő növekedési potenciál. Emellett a SARS terjedése, illetve az iraki válság miatt növekvő védelmi kiadások szintén nem tettek jót a fogyasztók és hirdetők bizalmának. A PwC szerint a reklámpiac kilátásai ennek ellenére nem nevezhetők tragikusnak. Az iparág növekedése ugyan nem fogja meghaladni a GDP növekedését, ahogy az a 90-es években történt, de valamennyi területen egészséges fejlődés várható, az új médiumok, pl. a videójátékok és az internetes hirdetések területén pedig kifejezetten gyors lehet a fejlődés.
A jelentés átlagosan 4,8 százalékos éves növekedést vár a globális médiapiacon, amely ily módon a 2002. évi 1,1 trillió dollárról 2007-re 1,4 trillió dollárra növekedhet. Európában, a Közel-Keleten és Afrikában az éves növekedés 4,3 százalék, 341 milliárd dollárról 421 milliárd dollárra. A 2003. évre várt növekedés szerény marad, bár felülmúlja a 2002. évit. Valódi fellendülés a gazdaság és a politikai élet stabilizálódásával párhuzamosan a 2004-2007 közötti időszakban várható. 2006-2007-re remélik, hogy a digitális technológia és a szélessávú kapcsolatok terjedése is belép a növekedés hajtóerői közé.
A szélessávú kapcsolattal rendelkező háztartások száma a 2002. évi 42 millióról 2007-re 153 millióra nő, de ennek kiaknázását a magasabb költségszint és a kalózkodás is nehezíti. A nemzetközi reklámköltés éves átlagban 4,1 százalékkal növekszik majd, az elkövetkező öt év során, 308 milliárd dollárról 375 milliárd dollárra. A jelentés szerint a hirdetők a magasabb elérési értékekkel jellemezhető televízió és rádió felé fordulnak majd a nyomtatott sajtó rovására. Az internetes reklámozás évi 10 százalékkal, 93 milliárd dollárra emelkedik majd.
Szerény növekedést várnak a médiaiparban
Nem várható dinamikus növekedés a médiaiparban, áll a PricewaterhouseCoopers napokban közzétett tanulmányában. A szakemberek szerint a következő öt évben 5 százalék alatt várható a növekedés.