Az NCR francia, német, olasz, spanyol és angol fogyasztókat kérdezett meg arról, hogyan viszonyulnak az önkiszolgáló szolgáltatásokhoz. A válaszadók 67 százaléka szívesebben vásárol az ilyen cégeknél akár az Interneten, akár mobileszközök, esetleg kioszkok vagy ATM-ek használatával. A felmérésben részt vevők 56 százaléka mondta azt, hogy az önkiszolgáló megoldásokat szívesebben veszik igénybe, mint egy évvel ezelőtt.
„A technológiai innováció és a vásárlói magatartás változásai arra kényszerítik a cégeket, hogy alkalmazkodjanak a fogyasztókhoz, akik másképp szeretnének kapcsolatba lépni, kommunikálni és tranzakciókat folytatni velük” - mondta el Bill Nuti, az NCR elnöke a budapesti NCR Self-Service Universe konferencián.
„Az önkiszolgálás forradalma mindennapi valósággá vált, mert a vásárlók ténylegesen látják, milyen személyes előnyökkel jár számukra. Az önkiszolgálás kényelmes és hatékony, használatával időt takaríthatnak meg, és kézben tarthatják az ügyeiket – ezek pedig igen fontos szempontok. A vásárlók bármikor és bárhol igénylik a kényelmet. Már belekóstoltak a lehetőségekbe, és még többet szeretnének. Sőt mondhatni, ezt ki is követelik” - tette hozzá Bill Nuti.
A válaszadók leggyakrabban a gyorsaságot, a kényelmet és a könnyű használatot jelölték meg válaszul arra a kérdésre hogy miért részesítenék előnyben az önkiszolgálást a személyes segítséggel szemben négy ágazati szektorban. A pénzügyben és a kiskereskedelemben például az emberek mintegy 60 százaléka véli úgy, hogy gyorsabb lehetne a kiszolgálás ezekkel a megoldásokkal.