Az amerikai légierő februárban úgy döntött, hogy az elkövetkező 15 évben 179 légi utántöltő repülőgépet vásárol 35 milliárd dollár értékben a győztes konzorciumtól. A Northrop-EADS KC-45 típusú légi utántöltő repülőgépe, amely az Airbus A330 személyszállító repülőgép katonai változata, független szakértők szerint is a légierő legjobb választása volt.
A Boeing washingtoni, kongresszusi támogatói azonban még a döntés előtt igyekeztek megfúrni az üzletet, majd az amerikai repülőgépgyár a döntéshozatal feltételeit vitatva azonnal megtámadta a határozatot a számvevőszéknél. A Boeing szerint az amerikai légierő számos olyan jelentős hibát követett el a pályázat elbírálásakor, amelyek sértették a Boeing és Northrop Grumman közti verseny eredményességét. Egyik fontos érv az is, hogy az Airbus drágább, mint a Boeing.
Louis Gallois, az EADS elnöke csalódottságának adott hangot és jelezte, továbbra is úgy gondolja, hogy a Northrop és az EADS által ajánlott gép volt a legjobb. A pályázat elnyerésekor, februárban Gallois azt mondta, hogy az eljárás kifejezetten professzionális, átlátható és kiegyensúlyozott volt.
Az amerikai légierőnek most hatvan nap áll rendelkezésére, hogy eldöntse, kiír-e új pályázatot, de ez látszik a legvalószínűbbnek az amerikai gyakorlat szerint. A számvevőszék azt javasolja, hogy az amerikai légierő kezdjen új tárgyalásokat mindkét pályázóval.