A testület azt szeretné elérni, hogy 2011 és 2020 között tíz százalékkal csökkenjen az üzemanyagok előállítása és használata miatti szén-dioxid-kibocsátás. Ennek érdekében kötelezné a gyártókat, hogy 2011-től energiaegységenként egy százalékkal mérsékeljék a károsanyag-kiadást. A következő évtized végéig ez összesen ötszázmillió tonnányi kibocsátás megelőzését jelentené a brüsszeli számítások szerint.
A bizottság azt is bejelentette, hogy a jövő héten ismerteti stratégiáját, amellyel az autóipart igyekszik a kibocsátások csökkentésére bírni. Értesülések szerint a cél az, hogy 2012-re a jelenlegi 160 grammal szemben az új autók átlagosan már csak 120-130 gramm szén-dioxidot bocsássanak ki kilométerenként.
A Financial Times című brit gazdasági napilap szerdai értesülése szerint ugyanakkor az autóipar már a mostani döntést is sikerként kezeli, hiszen az az üzemanyag tisztaságára helyezi a hangsúlyt a motoroké helyett. Elsősorban a német autóipar és politika lobbizott azért, hogy a gyártókat ne sújtsák jelentős költségnövekedéssel járó új előírásokkal.