A blog értesüléseire reagálva Szilágyi Károly, a BKV szóvivője elmondta, hogy a vezérigazgató-helyettesi utasítás értelmében szerdára kellett kialakítani azt a konkrét ütemtervet, amely a buszok "vázszerkezetének stabilitásának vizsgálatát rögzíti."
Hozzátette: a buszokat minden nap ellenőrzik, különös tekintettel azokra az alkatrészekre, amelyek az utasok biztonságát befolyásolják. Ezek mellett azonban az anyagfáradást is ellenőrizni fogják a jövőben egy meghatározott szempontrendszer szerint.
Az Utazó Kiskövet értesülései szerint a szigorúbb ellenőrzést azért kellett bevezetni, hogy kiküszöböljék például a január végi esetet, amikor egy 173-as jelzésű csuklósbusz kettészakadt az Astoriánál.
Az akkori információk szerint a csuklórésznél tört el az alváz, amit helyszínen kellett visszahegeszteni, hogy el lehessen vontatni a járművet.