A felügyelet szerdán tette közzé új ajánlásait, melyek körvonalazzák a fogyasztóvédelmet, a panaszok kivizsgálását, sőt a potenciális büntetések mértékét is. Az érintett felek májusig tudnak reagálni a felvetésekre, melyek várhatóan augusztustól lépnek életbe.
Az Ofcom még 2004 szeptemberében publikálta az irányvonalat a VoIP szolgáltatók számára, melyet most a technológiai változások és a felhasználók számának drasztikus emelkedése miatt szükségessé vált módosításokkal szeretnének kiegészíteni. A felügyelet többek között azt is szeretné, hogy a szolgáltatók tegyék elérhetővé felhasználóik számára a segélyvonalak hívását, mely jelenleg a VoIP-ról nem érhető el.
"Jelenleg közel félmillió brit VoIP felhasználó van, szemben a másfél éve mért néhány tízezerrel" - közölte Mark Main, az Ovum szakértője. Majd hozzátette: "Abban az időben még csak a Skype és a British Telecom rendelkezett ilyen jellegű szolgáltatással, ez a piac azóta több mint hússzorosára duzzadt. A két cég mellé számos új lépett a parkettre, olyanok mint az amerikai Vonage, a francia Wanadoo és a Tesco."
Az olcsó illetve ingyenes hívások ellenére a VoIP-ot a megbízhatóság és a minőség miatt sokan nem alkalmazzák.
Kapcsolódó anyagok:
Poloskák a neten: bankrablás lehallgatással
Lohol a Microsoft az IP-telefonos cégek nyomában
Ötszörösére nőttek a hazai VoIP-percek