A mozdonyszimulátor vásárlásával kapcsolatos kezdeményezések a MÁV-nál már több éves múltra tekintenek vissza. Az igények felmérése után a vasúttársaság olyan rendszert kívánt beszerezni, amely alkalmas mind a dízel, mind a villanymozdonyok kezelőszervei használatának készségszintű begyakoroltatására. Ennek megvalósítása érdekében a MÁV ZRt. 2006-ban oktatási célú mozdony-szimulátor közbeszerzést indított az Európai Unió Hivatalos Lapjában, melyet a CORYS T.E.S.S. nevű francia cég nyert meg.
A piacvezető, kifejezetten mozdonyszimulátorok gyártására szakosodott gyártó referencialistáján nem csupán nagy európai vasúttársaságok szerepelnek, hanem a kötöttpályás közlekedés szinte minden jelentős képviselője, valamint atomerőmű-szimulátorok is megtalálhatók. A cég a szimulátorrendszer kiépítését és leszállítását 2007. szeptember 1-i határidővel, 369 millió forintért vállalta, amely magában foglalja az oktatószemélyzet kiképzését is.
Krízishelyzetben, illetve rendkívüli helyzetek kezelésekor az emberi tévedés lehetősége hatványozottan jelentkezik. A mozdonyvezetői munka egyes elemeit be lehet gyakorolni a vezetési gyakorlat során, azonban a közlekedésbiztonság veszélyeztetése nélkül nem lehet minden helyzetre felkészíteni a gyakornokokat.
A több hónapos vezetési gyakorlat ugyan biztosít egyfajta tapasztalatot, de "szerencsére" a váratlan helyzetek begyakorlására nincs mód. A szimulátorok költséghatékony módon valóságos körülményeket teremtenek a felhasználónak, ahol rövid idő alatt több veszélyes helyzetet is elő lehet állítani. A rendszer segíti továbbá a gyakornokok orientációját, vonalismeretének megszerzését, a mozdonyvezetői munka valamint a vasúti technológia megismertetését.