Lemaradt a Radiátor együttes, megbukott az év férfija
Rögös magyar valóság
A Nissan terepjáró holdbéli tájakon játszódó, látványos digitális trükkökkel zsúfolt szpotja sokadik látásra is lenyűgöző, olvasóink azonban mégis inkább a mai magyar valóságra építő Suzuki hirdetését méltatták. "Nagyon aranyos, jól eltalált benne a karakter, és az amúgy nagyon snassz alaptémát teljes mértékben átvarázsolja egy kellemes, jól elkapott emberi epizóddá. Hasonló hatásai miatt kedveltem meg az évekkel korábban futott Vad Angyal tv-sorozatot" - írja a már fentebb is idézett "dsc".
Ezzel a véleménnyel bizonyos tekintetben Andrási Katalin reklámszakértőnk is egyetértett: "Kiváló alkotás, büszkék lehetünk rá! Ragyogó casting, szép színészi munka és narráció! Remek példája annak, hogy nem feltétlenül kell egy autóreklámfilmnek hangos-mozgó katalógusnak lennie ahhoz, hogy sikeres legyen. Sőt!"
Nem értik a poént?
A McDonaldstól meglehetősen szerény eredmény, hogy a "Sokba kerülhet, ha otthon maradsz!" szlogennel futó szpotja csupán a hatodik helyre volt elegendő. Olvasóink közel harmada közhelyesnek, gagyinak találta, és kifejezetten utálta a reklámot.
Miért? Itt egy lehetséges magyarázat: "Úgy látom, továbbra is a tizenévesek a célcsoport, mert tapasztalataim szerint más korosztály kevésbé érti a reklámban szereplő poént és annak az ajánlattal való összefüggését. Én értem, ezért tetszik is" - mondta reklámszakértőnk.
Nem jött be a retró
Szintén nagy meglepetés volt, hogy a karakteres, bevállalós reklámjairól ismert UPC Radiátor együttesét olvasóink szinte kiszavazták a versenyből, annak ellenére, hogy az azóta szinte "kultuszfilmmé" vált utolsó modemes internetezőért egy évvel ezelőtt még a fődíjat ítélték oda a cégnek. Majdnem a felük rögtön a távkapcsolóért nyúl, amikor feltűnik a képernyőn a bajuszos úriember, és rázendít: "Válts! Válts!" Andrási Katalin azonban a szpot pozitívumait hangsúlyozta: "A megbízó tendenciózusan dicséretes bátorsággal tör ki a konkurens szolgáltatók egyenreklámjai közül."
Kedves Olvasóink, köszönjük, hogy ismét velünk tartottak a reklámok világában! Hogy érdemes volt-e? Egy dologért biztosan: kiderült, mi magunk is mennyire sokszínűek vagyunk. Reméljük, legközelebb is szavaznak majd kedvenc tévés szpotjaikra!
Köszönjük a TNS Media Intelligence-nek a cikk írásához nyújtott segítséget!
Menedzsment Fórum