A szóvivő szerint egy szokásos hétköznapon 1300 busz és 600 villamos közlekedik a fővárosban. A sztrájk alatt eddig összesen 8 darab 1-es jelzésű villamos jár a Hungária körúton, az alvállalkozók által üzemeltetett viszonylatokon kívül pedig egyetlen busz sem hagyta el a buszgarázsokat. A járművezetők közül csak néhányan akarták felvenni a munkát , de nekik más feladatot adtak, mivel ilyenkor az utas- és vagyonbiztonságot is szem előtt kell tartani, tette hozzá az MTI-nek Gulyás Attila.
A sztrájk idején a BKV-bérleteket és hetijegyeket elfogadják a Volánbusz Zrt. járatain és a MÁV-Start vonatain a közigazgatási határon belül, illetve a BKV járatainak útvonalával párhuzamos agglomerációs viszonylatokban, illetve a A MÁV-Startnál Budapest és Budaörs, Solymár, Gödöllő, Gyál, Dunaharaszti között is. A munkabeszüntetés alatt a BKV Zrt. alvállalkozói a megszokott menetrend szerint járnak. Így a főként Budafokon és a XI. kerületben közlekedő 150-es, 14-es és 114-es, 30-as, 41-es és 41 gyors, 50-es, 58-as, 250-es, 13-113-113A, és a 87-87A-187 jelzésű autóbuszjáratok közlekedésében nem lesz fennakadás.
A hétköznapi menetrend szerint jár majd a IV., a XIV. és a XVII. kerületben közlekedő 88-as, 120-as, 147-es, 170-es gyors jelzésű busz, a 83-as trolibuszpótló, valamint a 73-as autóbusz, amely 6-7 percenként közlekedik pénteken az Etele tér és a Nyírpalota utca között.
Mint ismert, a városvezetés csütörtökön közölte a cég vezetőségével és a szakszervezetekkel, hogy garanciát vállal: augusztus végéig kidolgoztatja a BKV rövid-, közép- és hosszú távú finanszírozási koncepcióját Ezt a BKV-szakszervezetek elutasították, ezért a pénteki sztrájk megtartása mellett döntöttek. Nemes Gábor, a sztrájkbizottság egyik szóvivője szerint a város vezetőinek ígérete nem jelent garanciát arra, hogy teljesül a szakszervezetek követelése, és megnyugtatóan megoldják a cég gazdasági problémáit. Úgy véli: csak általánosságokat fogalmaztak meg a főpolgármester-helyettesek által aláírt dokumentumban, a munkáltató pedig nem tett az asztalra újabb javaslatot, s a paraméterkönyv tervezetét nem vonta vissza.
A BKV-szakszervezetek elsősorban a tervezett csoportos leépítések és járatritkítások ellen tiltakoznak. Szerintük a vállalat gazdasági helyzete a "nulladik órában" van. Úgy vélik, hamarosan elkezdődik a vállalat széthullása, felaprózása, a munkafolyamatok kiszervezése, a telephelyek eladása, ami megint leépítésekhez vezet majd. A szakszervezetek azt kérik, hogy a tulajdonos Fővárosi Önkormányzat az állam illetékeseinek bevonásával oldja meg a társaság finanszírozási problémáit.
Április 7-én már volt egy félnapos sztrájk a BKV-nál: az akcióban gyakorlatilag minden dolgozó részt vett, és így fél napra tömegközlekedés nélkül maradt a főváros.
Menedzsment Fórum