A tenderre öt ajánlat érkezett, az árak 24,5 és 34 milliárd forint között változtak. Két ajánlatot a biztosíték rosszul kiszámolt összege miatt már menet közben, egyet pedig az értékelés során zárt ki a NIF, így a későbbi nyertes mellett a Közgép vezette KSzSK-Kelenföld Konzorcium maradt még versenyben 34 milliárd forintos ajánlatával.
Az átépítendő pálya 27 kilométer hosszú, és a projekt a Tárnok-Székesfehérvár vonalszakasz felújításához kapcsolódik. Kelenföld és Tárnok között új második vágány épül, felsővezetékkel, a közbenső állomásokat is átépítik, sőt egy új megállóhely is készül. Az állomások mellett összesen 642 parkolóhely létesül.
A munka 2012 szeptemberében fejeződik be, néhány hónappal korábban, mint a Fehérvárig tartó folytatás. Reményik Kálmán kérdésre válaszolva elmondta, hogy a két először kizárt konzorcium nem kezdeményezett jogorvoslati eljárást, míg az értékeléskor kizárt konzorcium eddig nem kért iratbetekintést, amely a gyakorlatban meg szokta előzni a jogorvoslatot. A projektet az EU támogatja, az része a Közlekedés Operatív Programnak (KÖZOP).
MTI