2p

A cseh Subterra a.s. és a szlovák Doprastav a.s. S-D konzorciuma nyerte el a Budapest Kelenföld és Tárnok közti vasútvonal átépítését, amely magában foglalja a Kelenföldi pályaudvar átépítését, valamint a 4-es metróval történő összekapcsolását is. A vállalási ár 26,9 milliárd forint - jelentette be keddi sajtótájékoztatóján Reményik Kálmán a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. elnök-vezérigazgatója.

A tenderre öt ajánlat érkezett, az árak 24,5 és 34 milliárd forint között változtak. Két ajánlatot a biztosíték rosszul kiszámolt összege miatt már menet közben, egyet pedig az értékelés során zárt ki a NIF, így a későbbi nyertes mellett a Közgép vezette KSzSK-Kelenföld Konzorcium maradt még versenyben 34 milliárd forintos ajánlatával.

Az átépítendő pálya 27 kilométer hosszú, és a projekt a Tárnok-Székesfehérvár vonalszakasz felújításához kapcsolódik. Kelenföld és Tárnok között új második vágány épül, felsővezetékkel, a közbenső állomásokat is átépítik, sőt egy új megállóhely is készül. Az állomások mellett összesen 642 parkolóhely létesül.

A munka 2012 szeptemberében fejeződik be, néhány hónappal korábban, mint a Fehérvárig tartó folytatás. Reményik Kálmán kérdésre válaszolva elmondta, hogy a két először kizárt konzorcium nem kezdeményezett jogorvoslati eljárást, míg az értékeléskor kizárt konzorcium eddig nem kért iratbetekintést, amely a gyakorlatban meg szokta előzni a jogorvoslatot. A projektet az EU támogatja, az része a Közlekedés Operatív Programnak (KÖZOP).

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!